معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون ورزشهای همگانی با حداقل امکانات موجود، کارهای بزرگی انجام داده و در بعد جهانی نیز مورد تقدیر قرار گرفته است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران ،رباب شهریان که در جریان اولین جلسه شورای راهبردی فدراسیون ورزشهای همگانی، افزود: خوشبختانه امروزه ضرورت ورزش همگانی در بیشتر دستگاه ها و ارگان ها احساس شده و این باور بوجود آمده است که باید ورزش همگانی وجود داشته باشد.
 
وی از مشکلی که امروزه در ورزش همگانی وجود دارد، گفت و ادامه داد: مشکل، بحث قوانین و مقرراتی است که باید برای درگیر کردن همه دستگاه ها و نهادهایی که بخش ورزش همگانی شامل حال شان می شود، مصوب گردد و این مهمترین کاری است  که در دستور کار ما در این شورا باید قرار گیرد.
 
شهریان گفت: اکنون موقع نوشتن برنامه ششم است و ما باید بتوانیم در بخش فرهنگ سازی ورزش همگانی که آموزش و پرورش اولویت اول را دارد و در بخش پیشگیری و سلامت و درمان که وزارت بهداشت متولی اول آن است، به طورعمیق کار انجام دهیم.
 
 وی افزود: به نظر می آید در بحث ورزش همگانی، برنامه ها باید به تفکیک وظایف به دستگاه ها ارائه شود. امروزه در همه جای دنیا در بحث ورزش حرفه ای، ورزش را به باشگاه ها می دهند، ولی در بخش ورزش عمومی و سلامت، دولت از ورزش همگانی حمایت می کند، اما آنچه در کشور شاهد هستیم این بوده که دستگاه ها و نهادها که متولی هستند متاسفانه کمترین درصد را به ورزش همگانی اختصاص داده اند زیرا حاشیه ها و جنجال هایی که درورزش قهرمانی وجود دارد در ورزش همگانی نیست .
 
معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: فکر می کنم با توجه به قطعنامه همایش واکاوی فرمایشات مقام معظم رهبری که بنظرم بسیار جامع و کامل است، انشاالله بتوانیم ارگان ها و نهادها را درگیر نمائیم، زیرا بوسیله  ورزش همگانی و سلامت محوری، جامعه ای موفق خواهیم داشت.
 
شهریان همچنین گفت: در مطالعه ای که در کمیته ملی المپیک برای ورزش همگانی داشتم، جایی که سمبل ورزش قهرمانی است، تعریفی از پیرکودوبرتن بنیانگذار کمیته بین المللی المپیک در ارتباط با ورزش همگانی خواندم که: ورزش همگانی، فعالیتی است که قدرت و برتری را به انسان باز می گرداند و موجب گسترش و سلامت و احساس بهزیستی و خوب بودن را بوسیله فعالیت های ورزشی به مردمی که می توانند به آن عادت کنند در هر سن، جنس، شرایط اقتصادی و فرهنگی فراهم می آورد." و این نشانگر آنست که حتی در کمیته بین المللی المپیک نیز بنیان و راس کار در ورزش، ورزش همگانی است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شهریان ، همگانی ، ورزش ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار