منوچهر علیپور می گوید: شرایط کار در تئاتر برای هنرمندان این عرصه بسیار سخت است، آنها تنها به خاطر عشق شان به تئاتر در این عرصه مانده اند.

منوچهر علیپور در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران  با اشاره به سال های دوری اش از صحنه تئاتر اظهار گفت: در طی چهار سال گذشته تئاتر کار نکرده و دلتنگ آن بودم. پیش از این در نمایش «کلبه عمو تم»به کارگردانی بهروز غریب پور کار کرده و قصد داشتم در اثر خارجی دیگری حضور یابم.

متن خوب نمایش و شخصیت «برانلو» که یکی از کاراکترهای اصلی این اثر محسوب می شود سبب شد تا در این نمایش به کارگردانی اصغر خلیلی حضور به هم رسانم.

وی درباره ویژگی های داستان "الیور تویست" توضیح داد: بدون شک همه ما با داستان مشهور «الیور تویست» آشنا هستیم و شخصیت «برانلو» را می شناسیم. این شخصیت تنها کاراکتر مثبت این نمایش است و سبب نجات زندگی «الیور تویست» می شود و او را به زندگی بازمی گرداند. در واقع می توان او را فردی خیرخواه و انسان دوست توصیف کرد. این شخصیت برایم بسیار جذاب و با آن احساس نزدیکی می کردم.

”علیپور" با اشاره به شیوه اجرایی این اثر خاطرنشان کرد: "اصغر خلیلی" کارگردان نمایش به متن داستان "چارلز دیکنز" وفادار بوده و تلاش کرده تا اتفاقات را با نگاهی جدید به تصویر بکشد.

وی ادامه داد: من آخرین فردی هستم که به گروه نمایش «الیور تویست» پیوستم و نخستین نکته ای که توجه مرا به خود جلب کرد بهره بردن از ابزار امروزی در نمایش بود. ایجاد فضای مدرن به یک مسئله جهان شمول یکی از مهم ترین ویژگی های این اثر است وحرفی برای گفتن دارد. زیرا این مسئله بیانگر آنست که این اتفاقات تنها مختص بهانگلستاننیست و می تواند در هر جایی رخ دهد.

این بازیگر تئاتر شرایط اجرایی نمایش را مساعد ندانست و بیان کرد: تنها مشکلی که با آن در اجرای این اثر روبه رو بودیم برخورد نامناسب مسئولان بود.

تالار حافظ با توجه به نوع کار برای اجرای این نمایش مناسب نیست، اگر این نمایش در تالار وحدت یا سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می شد به مراتب کاری موفق تر و ماندگارتر بود. امیدوارم این کم لطفی نسبت در مورد نمایش های دیگر اتفاق نیفتد.

"علیپور" در پایان سخنانش در مورد شرایط حاکم بر فضای تئاتر اذعان کرد: متاسفانه گروه های نمایشی از سوی دولت حمایت نمی شوند و این باعث کوچ ناخواسته هنرمندان به سمت تصویر می شود. در این میان تنها عشق و علاقه فعالان حوزه تئاتر است که آنها را بر صحنه نگاه می دارد.

متاسفانه دولت تئاتر را جدی نمی گیرد و اگر این گونه ادامه یابد باید فاتحه تئاتر را خواند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نمایش ، تئاتر ، هنرمند ، فضا ، عرصه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار