پرس‌تی‌وی گزارش داد؛

پای غول الکترونیک ژاپن هم در کشتار مردم غزه به میان کشیده شد

شبکه پرس تی‌وی گزارش داد شواهد نشان می‌دهد شرکت سونی ژاپن به رژیم اسرائیل در حملات مرگبار علیه نوار محاصره شده غزه کمک می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، شواهد و یافته‌های جدید نشان می‌دهد شرکت سونی، غول الکترونیک ژاپن، به رژیم اسرائیل در حملات مرگبار علیه نوار محاصره شده غزه کمک می‌کند.

قطعه‌ای از یک موشک اسرائیل که خبرنگار شبکه پرس تی‌وی به تازگی در غزه یافته است نشان می‌دهد، شرکت سونی با ارائه دوربین و بردهای کنترلی حرفه‌ای و پیشرفته به تجهیز موشک‌های رژیم اسرائیل می‌پردازد.

یک دوربین که ظاهرا از محصولات شرکت سونی ژاپن است بر تکه‌ای از یک راکت اسرائیل نصب شده است تا به جنگنده‌های ارتش این رژیم در انتخاب اهداف مورد نظر خود در نوار غزه کمک کند.

یافته‌ی جدید در حالی از نقش سونی در تجهیز موشکی اسرائیل پرده بر می‌دارد که رژیم تل آویو از هشت ژوئیه ۲۰۱۴ میلادی در جنگ تازه علیه نوار غزه، این منطقه‌ی فلسطینی محاصره شده را هدف حملات بی‌امان جنگنده‌ها قرار داده و از اواخر ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) با آغاز عملیات زمینی بر شدت تجاوزات خود علیه این منطقه محروم افزوده است.

در دور جدید تجاوزات اسرائیل به نوار غزه دست کم ۱۹۴۲ فلسطینی از جمله ۴۷۰ کودک کشته و نزدیک به ده هزار نفر زخمی شده‌اند.

نیروهای "گردان‌های عزالدین قسام"، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطینی حماس، نیز در واکنش به این تجاوزات، اسرائیل را هدف حملات تلافی‌جویانه قرار داده‌‌اند.

ارتش اسرائیل می‌گوید در درگیری و حملات، حدود ۶۵ اسرائیلی کشته شده‌اند در حالی که حماس آمار تلفات اسرائیل را بیش از ۱۵۰ کشته عنوان کرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، نیز ماه جاری (اوت ۲۰۱۴ میلادی) بدون توجه به رویکرد رژیم تل‌آویو در کشتار مردم غزه، لایحه‌ی اعطای کمک اضافی ۲۲۵ میلیون دلاری به سامانه موشکی "گنبد آهنین" اسرائیل را امضا کرد.

واشنگتن در گذشته صدها میلیون دلار از پول مالیات‌دهندگان امریکا را برای کمک به سامانه اسرائیلی "گنبد آهنین" در اختیار تل آویو قرار داده است.

سامانه‌ی موشکی‌ِ سطح به هوای‌ِ رژیم اسرائیل موسوم به "گنبد آهنین" (Iron Dome) برای رهگیری، ردیابی ، شکار و انهدام راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره و توپ که از فاصله چهار تا هفتاد کیلومتری شلیک می‌شوند، طراحی شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار