Hyper Lapse معمولا به فیلم‌های تایم لپسی گفته می‌شود که در آن‌ها خود دوربین نیز حرکت دارد. معمولا درست کردن چنین فیلم‌هایی خیلی مشکل است و دقت فراوانی در آن‌ها باید به کار رود. اما به تازگي مایکروسافت برای حل این مشکل، تکنولوژی جالبی را معرفی کرده است

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛براي اينكه با هيپرلپس آشنا بشويد اول بايد تايم لپس را بشناسيد. تايم لپس يا فيلمبرداري در "مرور زمان" یکی از روشهای نمایش تغییرات محیطی، طبیعت، مردم و اشیا در حال حرکت و ... در طول بازه زمانی مشخصی است. در این روش تصویر با دور بسیار کند تصویر برداری شده و با دور تند نمایش داده می شود.
فیلم مرور زمان یا TimeLapseدر حقیقت مجموعه ای از صدها و هزاران فریم عکس یا قطعاتی از فیلم است که در طول ساعتها، روزها یا سالها تهیه شده و با سرعت زیاد نمایش داده می شود.

"
تايم لپس تاریخچه ای طولانی دارد و اواخر دهه ۱۸۷۰ ابداع شده اما دوسال پيش اين تكنيك كمي تغيير كرد و يك روش جديد را ايجاد كرد به نام هيپرلپس.


Hyper Lapse معمولا به فیلم‌های تایم لپسی گفته می‌شود که در آن‌ها خود دوربین نیز حرکت دارد. معمولا درست کردن چنین فیلم‌هایی خیلی مشکل است و دقت فراوانی در آن‌ها باید به کار رود. اما به تازگي مایکروسافت برای حل این مشکل، تکنولوژی جالبی را معرفی کرده است.

شركت مايكروسافت اين تكنولوژي را ويژه كاربران دوربین GoPro یا عینک گوگل معرفي كرده است، چرا كه اكثر تصاويري كه با اين نوع دوربين ها گرفته مي شود لرزش زیادی دارند و احتمال دارد از دیدن فیلمی بی‌هیجان که فردی مسیری را می‌رود یا به جسمی نگاه می‌کند حوصله‌تان سر برود. بعضی اوقات نیز فیلم را جلو برده یا سرعتش را زیاد می‌کنید که باز هم چندان جالب نخواهد شد.

به همين خاطر مايكروسافت Hyperlapse را معرفی کرده که می‌تواند از ویدئوهای اول شخص فیلم‌های سرعت بالای فوق العاده جالبی بسازد.

""

این تکنولوژی از فریم‌های مختلف برای تولید یک فریم جدید استفاده می‌کند و با این روش ‌تصاویر نرم‌تري می‌سازد.

درواقع در اين تكنولوژي ابتدا مسیری از حرکت فرد به صورت مجازی تولید می‌شود سپس ضربه‌ها و حرکات اضافی حذف می‌شوند و فریم‌هایی از مسیر نرم شده پشت سر هم قرار می‌گیرند. البته گاهی فیلم پیکسلی می‌شود اما نتیجه‌ی نهایی با سرعت بالا بسیار جذاب است به خصوص در فیلمی که از دوربین متصل به سر گرفته شده باشد.

این تکنولوژی در کنار لرزش‌گیر خود دوربین به خوبی لرزش‌ها را می‌گیرد و از تصاویری کم ارزش نتیجه‌‌ای ارزشمند می‌سازد.


گزارش از زهرا طيبي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.