کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان انتخاب وی را به ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای و بدون اشاره به جزئیات افزود طرفین در این تماس تلفنی به‌ویژه درباره تلاش‌های کنونی برای برقراری آتش‌بس در غزه گفتگو کردند.

تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه باعث افزایش تنش بین ترکیه و آمریکا نیز شده است.
اردوغان که سمت کنونی نخست وزیری ترکیه را بر عهده دارد، به عنوان یکی از حامیان پرشور آرمان فلسطین مشهور است و بارها تهاجم اسرائیل به نوار غزه را محکوم و رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی و تروریسم دولتی متهم کرده است. وزارت خارجه آمریکا نیز این اظهارات اردوغان را اشتباه خوانده است.

اردوغان اواخر ژوئیه اعلام کرد به علت اختلاف‌نظرهای موجود بر سر غزه و سوریه، از این به بعد با اوباما تلفنی صحبت نخواهد کرد. وی گفته بود: در گذشته به صورت مستقیم با اوباما تماس می‌گرفتم اما از آنجا که در این تماس‌های تلفنی نمی‌توانم درباره اوضاع سوریه به نتیجه خاصی برسم، وزرای خارجه دو کشور در این باره با هم صحبت خواهند کرد.

کاخ سفید در بیانیه خود افزود: اوباما و اردوغان در این تماس تلفنی بر اهمیت همکاری تنگاتنگ دو کشور درباره سوریه و عراق و همچنین تهدید تروریستی در منطقه تاکید کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار