برخی از اقداماتی که باعث افزایش جذابیت ورزش پرطرفدار فوتبال می‌شود درگیری‌های بین داوران و بازیکنان است که به تازگی نیز درگیری صادقیان با داور بازی مقابل تیم فولاد بحث تمامی محافل فوتبال است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در سال 1348 (45 سال قبل) مضروب ساختن داور، بی‌احترامی با انجام رفتارهای خشن فیزیکی، هل دادن داور شروع شد و در این عرصه اتفاقاتی از فوتبالیست‌های ما در داخل و خارج رخ داده است و ما تنها به برخی از مهمترین اشاره خواهیم کرد:

1 – عزیز اصلی: دو سیلی از این بازیکن در فوتبال خاطره‌ساز شد او دو بار با پیراهن پرسپولیس داوران را زد.

سیلی سال 48 او به ابوالقاسم حاج ابوالحسنی و سیلی سال 49 به ارشد برازنده بود که این اتفاقات هر دو در بازی با مقابل استقلال (تاج سابق) رخ داده است.

2 – منصور پورحیدری: مدیر فنی استقلال هم سابقه او در سال 48،‌ سیلی به سعید صدری زد که البته او از خوش‌اخلاق‌ترین مردان فوتبال ما به حساب می‌آید.

3- رضا نعلچگر: در بازی استقلال- تهران جوان سال 1361 رضا نعلچگر به رحیم عباسقلی داور خوب آن زمان سیلی زد و شش ماه محروم شد. او که بازیکن تیم ملی بود، بعدها تیم ملی را از دست داد.

4 – علی گیوه‌ای: دروازه‌بان راه‌آهن که کاپیتان این تیم بود در بهار سال 1356، یک سیلی به داور بازی، رشید حسن‌زاده، زد و به مدت یک سال از حضور در رقابت‌ها محروم شد.

5 – مرتضی کرمانی و مجتبی محرمی: در دقیقه 90 بازی ایران و ژاپن در جام ملت‌های 1992 آسیا، وقتی ایران با گل مشکوک ژاپنی‌ها در آستانه حذف بود،‌ جمال‌الشریف داور دیدار نادر محمدخانی را اخراج کرد و بازیکنان خسته و عصبانی ما را عصبانی‌تر کرد و باعث شد همه دور داور را بگیرند که در این بازی محرمی به ساق جمال‌الشریف لگد زد و مرتضی کرمانی گردن او را با ناخن‌هایش خراش داد. حق این دو بازیکن محرومیت یک ساله بود اما همراه این دو نفر، فرشاد پیوس هم یک سال محروم شد.

6 – مسعود غفوری‌های اصل: بازی تاریخی 30 دی 73، پر از حرف و حاشیه‌ و فحش و لگد بود اما در آن بازی تنها یک نفر داور را زد وقتی ابهران خطا روی پیوس را پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کرد مدافع جوان استقلال به سوی داور رفت و با دو دست به سینه داور کوبید اما در اوج استرس و التهاب هیچ تصمیمی مبنی بر جریمه او نگرفت.

7 – حمید استیلی: در دیدار پرسپولیس- بانک ملی در لیگ هشتم حرفه‌ای، در اردیبهشت 78 سیامک بخشی داور دیدار را هل داد.

8 – علی کریمی: در بهمن سال 1377 در تورنمنت دان هیل ویتنام علی کریمی به داور ژاپنی لگد زد و او هم یکسال دچار محرومیت شد.

9 – مجید جلالی: حسین عسگری در دیدار سال 68 پرسپولیس- وحدت مورد هجوم مجید جلالی، سرمربی جوان وحدت قرار گرفت، هر چند جلالی به صورت مستقیم عسگری را نزد اما یکی از دوستان خود را که قصد میانجیگری داشتند را هل داد و او در برخورد با عسگری موجب بر هم خوردن تعادل عسگری شد.

10- پیام صادقیان: شاخ به شاخ شدن پیام صادقیان با اکبریان شدت عمل کمتری نسبت به سایر موارد داشت اما بازخوردهای متفاوتی را متوجه این بازیکن کرد به طوری که شاید تا سال‌ها آینده فوتبالی این بازیکن تکنیکی را تحت تأثیر قرار دهد و جریمه در نظر گرفته شده برای وی محرومیت سه ماهه است و برخی از کارشناسان با این اندازه مجازات برای او موافق و برخی این مدت محرومیت را زیاد و به ضرر صادقیان دانسته‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: درگیری ، داور ، بازیکنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار