نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه خشک سالی در این شهرستان به حالت بحرانی درآمده گفت: باغداران برای نجات باغ‌ها مجبور به خریداری قالب‌های یخ شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "سکینه عمرانی" نماینده مردم سمیرم در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز حتی به هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از هیئت‌ رییسه درخواست دارم موضوع نحوه برخورد با نمایندگان مراجعه کننده به نهاد ریاست جمهوری را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و تدابیر لازم اندیشیده شود.
 
وی با بیان اینکه وضعیت خشکسالی در شهرستان سمیرم به حالت بحران رسیده ادامه داد: بسیاری از محصولات زراعی در زمان محصول دهی در حال خشک‌شدن و کشاورزان در حال از دست دادن سرمایه‌هایشان هستند ضمن آنکه بسیاری از باغداران برای نجات باغ‌های خود در برخی مناطق یک تانکر آب را 70هزار تومان خریداری می‌کنند تا شاید بتوانند درختان را نجات دهند.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: عده‌ای مجبور شده‌اند برای نجات درختان قالب‌های یخ تهیه کنند و این وضعیت روز به روز در حال سخت‌تر شدن است.
 
عمرانی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از قنات‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها در حال خشک شدن است و ذخایر اندک پشت سد هم به شدت کاهش یافته لذا از وزیر کشور و معاون نظارت راهبردی رییس جمهور درخواست دارم هر چه سریعتر نسبت به تأمین منابع مالی جهت آبرسانی به باغات و اعلام وضعیت بحرانی جهت حمایت از کشاورزان تدابیر لازم را بیاندیشند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان یادآور شد: چنین وضعیتی در سال 87 نیز در این شهرستان اتفاق افتاده بود که منجر به قطع درختان و ورشکستگی کشاورزان شد که هنوز این کشاورزان ورشکسته آواره شهرها شده و با کارگری امرارمعاش می‌کنند و فکری به حال آنها نشده و در سختی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تذکر ، درختان ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار