مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم گفت: تاكنون 12 هزار اصله درخت در قم به نام قشرهاي مختلف مردم شناسنامه‌دار شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حسين رضايي نسب به تعداد بوستان‌هاي شهر قم را 238 مورد ذكر كرد و افزود: در این بوستان‌ها 1650 هکتار فضای سبز ایجاد شده که از این مقدار 1300 هکتار فضای سبز جنگلی و 350 هکتار فضای سبز شهری است.
وي اظهار كرد: سرانه فضاي سبز شهري در قم به ازای هر شهروند 16 متر مربع است كه اين مقدار 2 متر مربع از سرانه استاندارد كمتر است.
وي خواستار مشاركت مردم در كاشت نهال شد و افزود: شهروندان قم در هر محله‌اي كه سکونت دارند می‌توانند با ارسال پیامک به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و یا تماس با این سازمان درخواست کنند در محله آنها نهال کاری کنند.
وي با بيان اينكه امسال طرح کاشت درخت در منازل مسکونی هم اجرا می‌شود، تصريح كرد: چنانچه در جايي درختان دچار آفت شدند یا هر مشکل دیگری برای فضای سبز به وجود آمد اورژانس فضای سبز به درخواست شهروندان رسیدگی می‌کند.
مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم تاكيد كرد: به تازگی 12 هزار پلاک شناسنامه درختان به نام قشرهای مختلف مردم تهیه شده که نشان از علاقه شهروندان به نگهداری فضای سبز دارد.
وي با بيان اينكه سالانه حدود 15 میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز به بخش خصوصی داده می‌شود اظهار كرد: بعضی از هزینه‌هایی که مدیریت شهری انجام می‌دهد درآمدزایی دارد ولی هزینه نگهداری فضای سبز برای شاداب نگه داشتن محیط شهری، فقط پرداخت می‌شود.
وي ادامه داد: با این خشکسالی مالی که دولت گرفتار آن شده، این اعتبار از منابع استانی تامین نمی‌شود، بلکه از عوارض مردم و درآمدهای شهرداری پرداخت می‌شود.
وي گفت: این کار هزینه چندانی برای شهروندان ندارد. مثلا هر درخت حدود 40 لیتر آب در هفته نیاز دارد. هزینه این مقدار آب آنقدر نیست که به چشم بیاید ولی در عوض مردم را شهروندی بامسئولیت در چشم دیگران معرفی می‌کند که برای سلامتی خانواده خود، جامعه و آیندگان تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: قم ، شناسنامه ، درخت ، فضای ، سبز ، سرمایه ، گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.