آنچه آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد حاکی از آن است که بیش از 50درصد پزشکان مغز و اعصاب در تهران تمرکز دارند.

خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: آنچه آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد حاکی از آن است که بیش از  50 درصد پزشکان مغز و اعصاب در تهران تمرکز دارند.

وی گفت: این موضوع موجب شده بیماران در مناطق محروم با مشکلات زیادی مواجه شوند و غیر از تحمل رنج بیماری با مشکلات رفت و آمد به شهرهای بزرگ هم درگیر شوند.

وی گفت: توزیع نیروی انسانی و تجهیزات در مناطق مختلف کشور نابرابر است و نشان دهنده این نکته است که مسئولیت نتوانسته‌اند عدالت در سلامت  را محقق سازند.

وی تصریح کرد: در همین راستا بررسی دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم از دیگر موضوعات حائز اهمیت در کمیسیون بهداشت و درمان به شمار می روند براساس آن قرار شد تا دانشگاه پزشکی نسبت به نیاز سنجی مناطق پذیرش در رشته‌های تخصصی پزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
"توزیع نیروی انسانی و تجهیزات در مناطق مختلف کشور نابرابر است "
مثل اینکه موج واردات تجهیزات پزشکی و اتاق عمل تخصصی در حال آمدن است!
"بیماران در مناطق محروم و مشکلات رفت و آمد به شهرهای بزرگ"

آمدن مردم به شهرهای بزرگ برای عمل جراحی تومور مغزی یا دیسک کمری آنهم بعد از ارجاع توسط سایر رشته ها طبیعی وحق مردم است.

بیائید بعد از کار کارشناسی وبررسی درمورد یک موضوع و الویت آن صحبت کنیم!چند درصد مراجعان به درمانگاهها به جراحی مغز اورژانس نیاز دارند؟جراحان مغز مستقیما و ابتدا به ساکن بیمار ویزیت نمیکنند ودر ردیف دوم ارجاع قراردارند...
جاده وخودرو استاندارد باشد وترومای مغز کم باشد نیازی به جراح مغز نداریم! که درعمل هم کاری از این رشته در ضربه مغزی برنمی آید.......
آخرین اخبار