فعالان بين‌المللی قصد دارند کاروان دريايی حامل کمک به غزه بفرستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، گروهی از فعالان بین‌المللی قصد دارد کشتی‌های حامل کمکهای بشردوستانه به غزه بفرستد. 

این فعالان قصد دارند برای شکستن محاصره اقتصادی غیرقانونی غزه که در هفت سال گذشته وجود داشته است، کاروانی از کشتی‌های حامل کمک به این باریکه بفرستد. فعالانی دستکم از ده کشور دنیا در این اقدام بشردوستانه که طبق پیش‌بینی‌ها تا قبل از پایان امسال صورت خواهد گرفت، حضور دارند. 

هنوز روشن نیست که چه تعداد از این فعالان به غزه سفر خواهند کرد. "درور فیلِر" فعالِ هوادار فلسطینی گفت:  ما به همراه کالاها به غزه می‌رویم، اما مهم تر از این، پیام ما برای مردم غزه است که شما تنها نیستید؛ ما حوادث را می‌بینیم و اجازه نمی‌دهیم دنیا سکوت کند.

 تا زمانیکه اوضاع فیصله نیافته است  و محاصره غزه لغو نشود، به تلاش ادامه خواهیم داد. این پیام همبستگی به اندازه کالاهایی که با خود می‌بریم، حائز اهمیت است. حوادث غزه، فاجعه‌ای انسانی است که دلایل سیاسی دارد و فقط با اقدامات سیاسی حل و فصل می‌شود.

 در طول تاریخ، مردم همواره حاضر شدند جانشان را در راه آزادی فدا کنند؛ ما نیز آماده‌ایم همین کار را کنیم، اما امیدواریم که اسراییلی‌ها درک کنند، این اقدام با اهداف شخصی صورت نمی‌گیرد و اگر آنها به ما حمله کنند، دوباره به غزه خواهیم آمد. آنها همچنین باید درک کنند که کاسه صبر جامعه بین المللی بالاخره روزی سر ریز خواهد شد و در آن زمان، اسراییلی‌ها ناچار خواهند شد که اقدامات خود را متوقف کنند. 

کماندوهای اسراییل در سال 2010 میلادی به کاروان دریایی حامل کمک‌های بشردوستانه و مصالح ساختمانی برای غزه، در آبهای بین المللی حمله کردند. در آن حادثه، نه فعال بین المللی که هشت نفر از آنها شهروند ترکیه بودند، کشته شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار