قهرمانان این دوره از رقابت‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرند و پس از آن شانس حضور در تیم‌های ملی را خواهند داشت.

الهه عرب عامری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: المپیاد دوازدهم از ابتدا با روند خیلی خوبی آغاز شد. بدین ترتیب که ثبت نام‌ها به صورت اینترنتی انجام شد و تمامی کادر تیم‌ها اعم از بازیکنان تا داوران و مربی‌ها مدارک خود را به سایت ارسال کردند که در مقایسه با دوره‌های قبل، از نظم و ترتیب بهتری برخوردار بود. 

وی در ادامه در خصوص شرایط مسابقات این دوره افزود: امسال شرایطی به وجود آمد که طی آن مقرر شد از هر تیم شرکت کننده تنها یک ورزشکار ملی پوش ، سوپرلیگی یا لیگ برتری حضور داشته باشد که از نظر من باید با دو دیدگاه به آن نگریست، دیدگاه نخست حول این محور که با به وجود آمدن چنین شرایطی شاهد حضور تیم‌ها به صورت یکدست هستیم؛ به طور مثال وقتی نتایج بسکتبال را رصد می‌کنیم می‌بینیم تیم‌ها اختلافات بسیار کمی با هم دارند و بازی با اختلافات بسیار نزدیک به پایان رسیده است که این مسئله طبیعتاً ایجاد انگیزه را هم در پی داشته، با این وجود باید تا پایان صبر کرد و بازخوردها را مشاهده کرد. 

عامری تصریح کرد: اما کاری که وزارت علوم در این خصوص قصد انجام آن را دارد مربوط به غربالگری و پایش است. به این ترتیب که در پایان این مسابقات نفرات برتر هر رشته که شامل اول تا سوم می‌شود را انتخاب می‌کنند و از آن‌ها در آزمایشگاه زیر نظر کمیته علمی تست فیزیولوژیک می‌گیرند و تیپ بدنی ورزشکاران را مورد آزمایش قرار می‌دهند و با نمونه‌هایی که در مرکز سنجش کمیته ملی المپیک وجود دارد مقایسه می‌کنند و در نهایت خروجی‌های آن به فدراسیو‌ن‌ها و تیم‌ها معرفی خواهد شد و نکته قابل توجه این است که این کار برای نخستین بار انجام می‌شود  به نوعی می‌توان از آن به عنوان استعدادیابی قوی یاد کرد. 

وی خاطرنشان کرد : اما با این وجود این طرح هم نیاز به کارشناسی دارد و نمی‌توان در مورد قطعیت آن سخن به میان آورد. 
 
دانشگاه شهید بهشتی موانع را کنار زد و به خوبی عهده دار میزبانی شد  
 
عامری در ادامه در خصوص سطح کمّی و کیفی این رقابت‌ها گفت: در این دوره از رقابت‌ها شاهد حضور 85 تیم بودیم و به صورت محدود حضور ملی پوشان را داشتیم اما هدف ما این بود رضایتمندی دانشجویان که شامل حصول اعتمادشان از داوری‌ها، بازی‌های جوانمردانه و امکانات است حاصل شود. اقدامی که دانشگاه شهید بهشتی توانست به خوبی از عهده آن برآید و ظرف سه ماه ، کاری را به سرانجام رساند که حداقل به یکسال زمان نیاز داشت و با توجه به محدودیت‌هایی که در خصوص مسائل اقتصادی وجود دارد بازهم دانشگاه شهید بهشتی عهده دار کاری شد که هر دانشگاهی زیر بار نمی‌رفت. 

وی اظهار داشت: اسکان دادن 2000 دانشجو و سرپرست و کادر فنی در این شرایط و آماده سازی آن در طول 3 ماه بسیار سخت است و مراتب تشکر و قدردانی را باید از مسئولان دانشگاه داشته باشیم زیرا در ابتدا قرار بود سه رشته را برگزار کنیم، اما در نهایت موفق به برگزاری 6 رشته شدیم. 

عرب عامری در ادامه افزود: با برگزاری رقابت‌ها در دانشگاه 2 هدف را دنبال می‌کردیم اول اینکه سالن‌ها ی دانشگاه با این المپیاد تجهیز شود. الویت دوم ما هم این بود که بچه ها را در یک محل داشته باشیم، چراکه شما در هیچ جا این امکانات را به صورت یک جا نمی‌بینید. 

وی تصریح کرد: البته در برگزاری این المپیاد نباید از نقش اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، دکتر پورکیانی و همکارانشان غافل شد چراکه همکاری بسیار خوبی داشتند و شرایط خوبی را فراهم کردند. 
عامری خاطر نشان کرد: در حاشیه برگزاری این المپیاد شاهد برگزاری مسابقات همگانی بودیم که موجبات شور و نشاط را در میان شرکت کنندگان ایجاد کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.