مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه این استان به عنوان قطب فولاد کشور نامگذاری شده است، گفت: این استان 70 درصد فولاد کشور را تولید می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان رسول محققیان دیروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، معدن و صنایع وابسته و هشتمین نمایشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزار افزود:صنعت فولاد یکی از پایه های مهم اقتصادی هر کشور محسوب می شود.
وی اظهارکرد: نیاز روز افزون و رو به رشد بازار داخل به محصولات فولادی، قرار گرفتن ایران در کانون جمعیتی جهان و وجود نیروی انسانی متخصص و دسترسی به مواد اولیه و معادن از جمله مزایایی است که سیاست توسعه و پیشرفت این صنعت در ایران و به خصوص استان اصفهان را اهمیت ویژه بخشیده و زمینه افزایش سرانه مصرف محصولات فولادی را فراهم ساخته است.
محققیان، نمایشگاه فولاد اصفهان را یکی از تخصصی ترین و موفق ترین نمایشگاه های این حوزه بیان کرد و گفت: بی شک برگزاری این نمایشگاه می تواند بستری برای رشد و تعالی حوزه فولاد کشور باشد و زمینه افزایش بازده تولید و صادرات و همچنین تبادل دانش را فراهم کند .
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه صنعتگران محرک چرخه اقتصاد و آبادانی کشور هستند، گفت: چرخه اقتصاد و تولید کشور با چرخ دنده های خودباوری و خوداتکایی می چرخد.
وی به تعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با صنعتگران بخش فولاد مبارکه این شهر اشاره و تصریح کرد: این صنعت به تغییر استراتژی در زمینه تولید و عرضه نیاز دارد.
وی تصریح کرد: این دغدغه مشترک از آن جا نشات می گیرد که صنعت فولاد کشور از سه مزیت اصلی منابع، تکنولوژی و دانش برخوردار است اما حاصل برآیند این سه رکن همچنان با انتظارات واقعی و منطقی آن مطابقت ندارد.
محققیان با بیان اینکه این دغدغه در سال های گذشته و در دولت های مختلف در عرصه نمایشگاه ها ظهورکرده است، ادامه داد: تغییر استراتژی موضوعی کلیدی است که تحقق آن تغییر در مواردی چون ساز و کارهای بازار عرضه و تقاضا، معادلات اقتصادی، روش ها و برنامه ها، اهداف و مهم تر از همه تغییر در تفکر و دیدگاه ها را می طلبد.
وی با بیان اینکه مولفه های لازم برای تغییر استراتژی، برنامه ریزی و نقشه راه است ، اضافه کرد: کارشناسان اقتصادی معتقدند تنها راه برای متعادل کردن بازار و حمایت از صنعت، تلاش برای خودکفایی و بالا بردن ظرفیت تولید داخلی است.
محققیان اظهارکرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان چنین نمایشگاهی را با هدف حمایت از تولید داخلی و به رخ کشیدن توانمندی های کشور برپا کرده است.
وی همزمانی این نمایشگاه با هشتمین نمایشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق را عاملی برای انتقال صحیح تکنولوژی های مورد نیاز در این بخش و عاملی برای نفوذ بیشتر اتوماسیون در بخش صنعت دانست و گفت: این نمایشگاه خود دارای هویتی مستقل است اما در سالجاری بیشتر مشارکت کنندگان آن با محوریت صنعت فولاد به ارایه خدمات و محصولات می پردازند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه می تواند تولیدکنندگان را نسبت به آینده امیدوار کرده و شرایط را برای جذب سرمایه ها به سمت صنعت فراهم کند.
هشتمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، معدن و صنایع وابسته با حضور 90 شرکت از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، خراسان شمالی، مرکزی، تهران، یزد، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین حضور مستقیم کشور ترکیه از 22 تا 25 مرداد در محل دایمی نمایشگاه های اصفهان دایر است/. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.