عضو شورای سیاستگذاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اعلام آمادگی مجمع نمایندگان مجلس استان همدان نسبت به ارائه هر نوع خدمت، حمایت و پشتیبانی از این جشنواره خبر داد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، عطاءالله سلطانی نمایش را یکی از هنرهای قدیمی دانست که در کشور ما سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و به همین دلیل افراد از کودکی و خردسالی با آن آشنا میشوند و گفت: تئاتر از روزگاران قدیم به عنوان ابزاری برای انتقال فرهنگ، مفاهیم و آموزه ها به مخاطب مورد توجه جدی بوده و اکنون نیز از اعتبار انتقالی آن چیزی کم نشده است.

وی افزود: زنده بودن تئاتر، آن را از سایر هنرها متمایز و اثرگذاری آن را بیشتر کرده و این نفوذ در مخاطب کودک و نوجوان مضاعف میشود زیرا ذهن کودک کاملا مستعد و آماده برای پذیرش نکات و مطالب جدید و تازه است.

این نماینده مردم استان همدان در مجلس متمرکز شدن توجه به تئاتر کودک و نوجوان در قالب یک جشنواره مستقل را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: ما مفتخر هستیم همدان که تا پیش از این به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایرانی لقب گرفته بود، اکنون میزبان یکی از جشنواره های مهم تئاتری کشور شده است و باید به هنرمندان و مسئولان این استان که باعث شده اند استان همدان در این زمینه پیشقدم باشد، دست مریزاد گفت.

سلطانی زیرساخت های استان همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر را مناسب ارزیابی کرد و توضیح داد: اگرچه زیرساختهای تئاتر همدان در شرایط کنونی مطلوب است ولی تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارد و باید چشم اندازی مشخص شود تا حرکت صعودی جشنواره -از نظر کمی و کیفی- بر اساس آن صورت گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از دغدغه های مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس، بازگردانده شدن امتیاز میزبانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به این استان بود که خوشبختانه مرتفع شد و اکنون نیز ما برای هر نوع خدمت، حمایت و پشتیبانی از این جشنواره اعلام آمادگی می‌کنیم.

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از 15 مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز می‌شود و تا 21 مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.