عضو هیئت مذاکره کننده فلسطینی:

هيئت فلسطينی دشمن را وادار به پذيرش خواسته‌های خود خواهد کرد/ما در کارزاری که عنوان آن دفاع از ملت‌مان است متحد شده‌ایم

"خلیل الحیه" از رهبران حماس و عضو هیئت مذاکره کننده فلسطینی در قاهره خطاب به رسانه‌های حامی مقاومت گفت: هيئت فلسطينی دشمن را وادار به پذيرش خواسته‌های خود خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ؛ یکی از رهبران جنبش حماس و عضو هیئت مذاکره‌کننده فلسطینی در غزه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با فریبکاری و نیرنگ برای شانه خالی کردن از خواسته‌های عادلانه هیئت فلسطینی تلاش می‌کند، اما هیئت فلسطینی با اتحاد و یکپارچگی و با حمایت مردمی دشمن را وادار خواهد کرد که خواسته‌های عادلانه فلسطینی‌ها را بپذیرد.

"خلیل الحیه" از رهبران حماس و عضو هیئت مذاکره کننده فلسطینی در قاهره  در کنفرانس مطبوعاتی در غزه خطاب به رسانه‌های حامی مقاومت گفت: شما با انعکاس پیام صادقانه، پخش تصاویر و سخنانی راستین از ملت خود حمایت کردید. شما در بهترین جهادی بودید که تجاوزگری دشمن را به جهانیان منعکس کردید. شما واقعا از واقعیت و حقیقت حمایت کردید و در کنار ملت خود ایستادید.

وی گفت: ما امروز از قاهره و مذاکرات دشوار و سخت بازگشته‌ایم. ما با دشمنی سرسخت و فریبکار مذاکره می‌کنیم که تعلل می‌کند. پیام ما امروز این است که یکپارچه هستیم. خون، اجساد، فرزندان، مبارزان و چهره‌های سیاسی ما در یک کارزار متحد شده‌اند، کارزاری که عنوان آن دفاع از ملت‌مان در رویارویی آزادسازی است. جنگی که بر ما تحمیل شده است به خواست خداوند آغاز جنگ آزادسازی است، جنگی که ملت ما با پیکرهای فرزندان، کودکان و سالخوردگان خود وارد آن شده است ، جنگی که در طرف دیگر ماشین جنگی متجاوز رژیم صهیونیستی قرار دارد. اما ملت ما با پایداری و شکیبایی خود از مقاومت عزیز و شریف حمایت کرد.

خلیل الحیه تاکید کرد: امروز، ملت ما درباره حقوق و اصول خود یکپارچه از مقاومت عزیز حمایت می‌کند. امروز، هیئت مذاکره کننده فلسطینی درباره چهار مسئله وارد مذاکره شد. هیئت فلسطینی در وحدت و صلابت موضع خود امین است.

وی با برشمردن خواسته‌های هیئت فلسطینی گفت: اولین خواست هیئت فلسطینی پایان دادن به تجاوزگری است، تجاوزگری ظالمانه به معنای واقعی کلمه که در آن همه چیز و همه کس، زیرساخت‌ها، منازل، مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها هدف قرار گرفته می‌شود و ما می‌خواهیم این تجاوزگری متوقف شود. هدف و رسالت دوم ما پایان دادن به محاصره برای همیشه است. ما می‌خواهیم به محاصره پایان دهیم و اینها صرفا واژه نیستند که رژیم صهیونیستی برای شانه خالی کردن از این خواسته چنین به واژه سازی روی آورده است.

هدف و رسالت سوم ما این ست که می‌خواهیم دشمن دستان گناه آلود خود را از حقوق ملت فلسطین در آب  و خاک بردارد. دشمن حق ندارد که ما را از دریای خود، از ساخت بندرمان، ساخت فرودگاه بازدارد. خواست ما به صراحت این است که ملت بازگردد و همه مناطق ویران شده را آباد کند. این درخواست ما از جهانیان است. پیام ما به ملت مان این است که همان طور که در کنار شما خون خود را تقدیم کرده ایم و همان طور که خون ما و خون فرزندان مان برای شما تقدیم کرده ایم، برای بازگشت شرافتمندانه شما به منازلتان پس از بازسازی آن  ارزشمندترین دارایی خود را ارائه و تقدیم خواهیم کرد.

 ما پشتیبان و یار شما خواهیم بود. مقاومتی که در دفاع از شما، عزیز و شریف بود، اعلام می کند که برای بازسازی آنچه رژیم اشغالگر ویران کرده است نیز صادق خواهد بود و این خواست انسانی ما از همه جهان است. روزی خواهد آمد که ما این دشمن را تحت پیگرد قرار خواهیم داد تا سرکرده های دشمن چهره خود را مخفی کنند. ملت ما با پایداری خود وجهه دشمن را خدشه دار کرد.

خلیل الحیه درباره مذاکرات نیز گفت: ما سیزده روز است که در مذاکرات هستیم. هیئت ما به طور یکپارچه بر خواسته های خود تاکید می کند. ما وارد مذاکرات سخت و جدی شدیم. ما مصمم هستیم تا دشمن را وادار کنیم که حقوق ما را بدهد. بحق باید گفت که میانجی مصری تلاش های زیاد و در خور تشکری برای نزدیک کردن دیدگاه ها انجام داد. ما تلاش کردیم همه مسائل را دسته بندی و مشخص کنیم، اما دشمن با واژه‌ها بازی می‌کند از این رو دیروز نتوانستیم به توافقی برسیم که در آن خواسته های عادلانه و انسانی ملت ما تحقق یابد.

اما مصمم هستیم. از این رو، با آتش بس موافقت کردیم تا فرصت را برای رایزنی های عمیق  فراهم کنیم و از داخل و خارج فشارهای زیادی بر دشمن اعمال کنیم تا خواسته های ما را بپذیرید. همچنان، فرصت واقعی برای رسیدن به توافق با یک شرط وجود دارد و آن این است که رژیم صهیونیستی به تجاوزگری پایان دهد و مقامات صهیونیستی به بازی با واژه‌ها و مخفی شدن در اینجا و آنجا و ماندن در پشت الفاظ که خواسته های ما را از مضمون اصلی تهی می‌کند پایان دهند.

 پیام ما به ملت‌مان این است امنای آنها خواهیم بود و به مذاکرات ادامه خواهیم داد. میانجی مصری تلاش‌های زیادی انجام می دهد و از خداوند می‌خواهیم که در این رویارویی گفتگویی بین ما و دشمن موفق شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار