معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: کرمان یک استان معدنی است و با آنکه 7 درصد معادن کشور در این استان واقع شده اما به لحاظ تولید، 20 درصد تولیدات معدنی و به لحاظ ارزش افزوده 35 درصد در این استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان؛ جعفر سرقینی در پنجمین جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، با اعلام اینکه زنجیره تولید در کشور ما محدود است، افزود: هم اکنون کارخانجات با کمبود مواد مواجه هستند.


وی خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات کمبود مواد ، مربوط به تحریم و برخی دیگر به دلیل صرفه ی اقتصادی نداشتن است.


سرقینی در بخش دیگری از سخنانش به ابطال مجوز معادن غیرفعال طی هشت ماه گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه افرادی وجود داشتند که معادن را گرفته اما کاری انجام نداده بودند که در این مدت ، 150 پروانه اکتشاف و بهره برداری ابطال شد.


وی با اعلام اینکه هم اکنون در استان کرمان 700 تا 800 پروانه اکتشاف وجود دارد ، تصریح کرد: معتقدیم اکتشاف را باید افرادی انجام دهند که در کار اکتشاف هستند ، اگر کسی خارج از این حوزه ورود پیدا کند ، دچار مشکل می شویم.


سرقینی،کوچک مقیاس بودن معادن را یکی از مشکلات مزمن معدن کاران در کشور عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون معادن ما کوچک مقیاس هستند،باید به جای 5 هزار و 400 معدن ، یک هزار معدن بزرگ داشته باشیم.


وی گفت: در حال حاضر در کشور،کار اکتشاف سیستماتیک خوب نداریم و به دنبال این هستیم تا شرکت های بزرگ در این زمینه ورود کنند.


سرقینی با اعلام اینکه دولت در گذشته به دنبال درآمد از معدن نبوده است ، افزود: طی چند سال گذشته نگاه دولت تغییر کرده و نگاه به این بخش درآمدی شده است.


وی خاطرنشان کرد: فعالان معدنی باید به دولت برای تحقق درآمد ناشی از معادن کمک کنند.


سرقینی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر قیمت ذغال قدری افزایش یافته است ، ابراز امیدواری کرد: بزودی افزایش قیمت دیگری بگیریم تا کارها به انجام برسند.


وی ذغال سنگ کرمان و جدا شدن آن از صندوق بازنشستگی را از برنامه های وزارتخانه عنوان و تصریح کرد: اگر یک شرکت توانمند وارد شود،می تواند کار اساسی ایجاد کند.


سرقینی به حقوق دولتی معادن اشاره کرد و یادآور شد: حقوق دولتی معادن تجدید نظر شده و از نظر ما پرونده بسته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تولیدات ، معدنی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.