شماره ۷۰؛

بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزار‌ها در هفته‌ای که گذشت + دانلود ۱۳۹۳/۰۵/۳۱

از این بسته می‌توانيد بهترين و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اين هفته دريچه را دانلود کنيد؛ نرم افزارهایی که به انتخاب شما کاربران محترم جمع آوری شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه فناوری اطلاعات در یک هفته گذشته بود.

 

 



 

نرم‌افزارهای مورد نیاز رایانه‌تان را از اینجا دانلود کنید؛
با هر بار نصب ویندوز معمولا نرم افزارهایی را روی رایانه‌مان نصب می‌کنیم، از نرم‌افزارهای امنیتی گرفته تا مرورگرها وب جهت وبگردی در محیط اینترنت، حال می‌توانید بهترین نرم‌افزارهای مورد نیاز رایانه‌تان را به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید.
اگر به تازگی ویندوز نصب کرده‌اید و به دنبال نرم افزار هستید، تیم تحریریه دریچه در این بسته بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارهایی که در یک رایانه و در کارهای روزمره خود به آنها احتیاج دارید را برایتان آماده کرده است. از نرم افزارهای امنیتی و مدیریت دانلود گرفته تا مرورگر و تبدیل فرمت فایل‌ها و نرم افزارهای بهینه ساز...

 

 


 

مقابله با نصب عناصر تبلیغاتی روی مرورگرها؛
شاید شما هم بعد از نصب برنامه‌ای روی رایانه‌تان با نوار ابزارهای تبلیغاتی روی مرورگرتان مواجه شده باشید. کار اکثر این نوار ابزارهای تبلیغاتی کاهش سرعت وبگردی، تغییر موتور جستجوگر، تغییر صفحه خانگی مرورگر و در برخی اوقات جاسوسی است. معمولا این نوار ابزارها به صورت خودکار نصب می‌شوند و گاهی اوقات نمی‌توان جلوی نصب این آزاردهندها را گرفت! نارضایتی کاربران را یک سو، جاسوسی و به خطر انداختن حریم خصوصی کاربران از سوی دیگر باعث شده تا برخی از شرکت‌های نرم افزاری به فکر تولید نرم افزارهایی باشند که از نصب چنین تبلیغات روی مرورگر اینترنتی شما جلوگیری کنند، یکی از همین شرکت‌ها Xplode است که نرم افزار رایگان AdwCleaner را تولید کرده است.
 

 


 

یکی از اجزای حیاتی و تاثیر گذار بر روی عملکرد رایانه، کارت گرافیک است، این بخش تاثیر فراوانی بر روی کیفیت اجرای بازی ها و فایل های چند رسانه ای دارد، اما کارت های گرافیک هم همانند سایر قسمت های یک رایانه دارای انواع مختلفی هستند، که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. این برنامه GPU-Z به صورت کامل کارت گرافیک رایانه شما را از تمامی جهات بررسی می کند و اطلاعاتی دقیق و گرافیکی از وضعیت آن ارائه می کند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: پشتیبانی از کارت های گرافیکی nVidia و ATI، امکان اجرای برنامه در نسخه های مختلف ویندوز، نمایش وضعیت فعلی کارت گرافیک به صورت کامل و ... اشاره کرد.
 

 


 

Foxit Reader؛
امروزه بیشتر مقالات و کتاب های الکترونیک از فرمت محبوب و رایج PDF استفاده می‌کنند. نرم افزار Foxit Reader به شما امکان باز کردن، مشاهده و پرینت هرگونه فایل پی دی اف را می دهد، این برنامه امکاناتی همچون زوم بر روی نوشته ها، جستجوی کلمات خاص، گرفتن پرینت از متن، تنظیمات مربوط به نمایش و... را در اختیار شما قرار می‌دهد. از نکات جالب Foxit Reader می‌توان به ابزارهای متفاوت آن اشاره کرد که با کمک آن‌ها می توانید فایل‌های PDF مورد نظرتان را ویرایش کنید.

 

 


 

دیگر نگران از دست دادن اطلاعات خود نباشید؛
Backup این امکان را به شما می‌دهد که یک نسخه از اطلاعات مورد نظرتان را داشته باشید تا در صورت پاک شدن یا ویروسی شدن بتوانید نسخه سالم را جایگزین کنید. پس اگر دوست دارید نسخه‌ای از اطلاعات موجود در رایانه را داشته باشید ما برای شما نرم افزار FBackup را معرفی می‌کنیم.

 

 


 

محیط رایانه خود را متفاوت کنید؛
پوسته‌های ویندوز هفت و هشت با فرمت Themepack می‌باشند که مجموعه‌ای تصاویر به همراه رنگ‌هایی خاص دارند، این تصاویر به صورت زمان بندی شده هستند و هر چند دقیقه یکبار عوض می‌شوند که این کار باعث می‌شود تا محیط دسکتاپ شما یک نواخت نباشد. در این بسته از بابرترین‌ها 10 پوسته زیبا و جذابی را برایتان آماده کرده‌ایم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

 


 

برای رایانه؛
امروزه کودکان همانند بیشتر افراد جامعه نیازمند استفاده از رایانه و اینترنت هستند، حال برای نظارت و مراقبت از کودکان هنگام کار با رایانه نرم افزار Salfeld Child Control می‌تواند خیلی مفید و کاربردی واقع شود. این نرم افزار به گونه‌ای طراحی شده است که والدین می‌توانند برای کودکان خود میزان دسترسی به بخش‌های مختلف رایانه را تعیین کنند، نرم افزارها و بازی‌های مد نظر را مسدود کنند تا قابل اجرا نباشد و یا کلمات خاصی را برای جستجو فیلتر کنند.

 

 


 

یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت ویندوز، عدم استفاده صحیح از آن است، نصب نرم افزارهای نامناسب یا دستکاری تنظیمات اصلی ویندوز نمونه هایی از استفاده ناصحیح از ویندوز است، برای این که سرعت ویندوز رایانه شما به حالت قبل بازگردد می توانید از این نرم افزار Free Windows Tuner فوق العاده قدرتمند استفاده کنید. برنامه با بازیابی تنظیمات اصلی ویندوز و از بین بردن برنامه های مخرب سرعت ویندوز را بهتر از روز اولش می کند و می توانید با نهایت سرعت کارهای مد نظر خود را انجام دهید. از ویژگی های اصلی نرم افزار می توان به مواردی چون: ایجاد تنظیمات پیشرفته در ویندوز فقط با یک کلیک، نمایش وضعیت ریجستری، رم و سی پی یو، پاک سازی کامل فایل های اضافی و ... اشاره کرد.
 

 


 

مدیریت رایانه های تحت شبکه کار بسیار دشواری است و کمتر افراد موفق می شوند که به صورت کامل بر روی فعالیت تک تک رایانه های موجود در یک شبکه نظارت کنند. نرم افزار Classroom Spy برای حل این مشکل ارائه شده است، برنامه با ارائه رابط بصری یکپارچه از رایانه های تحت شبکه، بستری را فراهم می کند تا شما به صورت زنده و تصویری حرکات انجام شده در هر رایانه را دنبال کنید. برنامه علاوه بر بعد نظارتی می تواند بعد آموزشی مناسبی برای دانش آموزان در هنگام کار با رایانه داشته باشد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان نمایش صفحه نمایش رایانه اصلی در صفحه نمایش رایانه های زیر مجموعه (مناسب برای امور آموزشی)، امکان مدیریت رایانه های تحت اختیار از راه دور، سرعت بالا در برقراری ارتباط و ... اشاره کرد.
 

 


 

برای رایانه؛
گنجور رومیزی نرم‌افزاری رایگان و آزاد است که به کمک آن می‌توانید به اشعار بیش از ۶۳ شاعر پارسی‌گو را دسترسی داشته باشید. جستجو و برجسته‌سازی، نشانه‌گذاری، شماره‌گذاری ابیات، نمایش شعر تصادفی، کپی متن و چاپ از دیگر امکانات این نرم‌افزار است. پایگاه داده‌های این اشعار مبتنی بر پایگاه داده‌های اشعار سایت گنجور است و امکاناتی جهت مشاهدۀ اشعار متناظر و حاشیه‌های آنها در سایت گنجور نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده است.

 

 


 

برای رایانه؛
یکی از سخت ترین انتخاب ها در هنگام استفاده از تلفن همراه، انتخاب یک صدای زنگ مناسب و دلنشین است، اما اکثر ما زمان زیادی را برای پیدا کردن رینگتون مورد نظرمان صرف می کنیم و در نهایت هم آهنگ مورد نظر را پیدا نمی کنیم. اگر شما هم با این مشکل مواجهه هستید، می توانید با استفاده از این نرم افزار Free Ringtone Maker برای تلفن همراه خود آهنگ مد نظر را با سلیقه و سبک دلخواهتان بسازید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: رابط کاربری ساده و امکان ساخت رینگتون بدون آموزش خاص، پشتیبانی از اکثر فرمت های رایج صوتی، سازگاری با اکثر ویندوزها و ... اشاره کرد.
 

 


 

برای اندرویدی‌ها؛
اگر سرعت تلفن همراه‌تان افت کرده و کارایی سابق را ندارد دریچه نرم افزار قدرتمند Clean Master را برای شما معرفی می‌کند، این نرم افزار با پاکسازی فایل‌های بیهوده و آزار دهند جان تازه‌ای را به حافظه تلفن هوشمند شما هدیه می‌دهد. بعد از ورود به برنامه با یک نمودار از میزان فضای آزاد و اشغال شده حافظه داخلی و SD باخبر خواهید شد و اینجاست که تصمیم می‌گیرید فایل‌های بیهوده را پاک کنید. با انتخاب گزینه Clean می‌توانید کش مربوط به هر برنامه یا کش کلی سیستم عامل را خالی کنید. این عمل باعث می‌شود فایل‌های اضافی و به درد نخود از روی دستگاه شما پاک شوند.

 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
برنامه "مصرفش چند واته؟" مقدار تقریبی توان مورد نیاز بعضی دستگاه های برقی معمول در یک ساختمان را به شما ارائه می دهد. دلایل زیادی برای دانستن حدود مصرف توان تجهیزات برقی برای افراد مختلف وجود دارد. یک طراح تاسیسات الکتریکی همیشه نقطه شروع کار خود را تخمین تقاضا قرار می دهد. گاهی وقت ها هم فقط برای اطمینان از معقول بودن مصرف دستگاهی که تازه خریده ایم یا برای مقایسه کیفیت دو محصول مشابه به این اطلاعات علاقه مند می شویم. در برنامه سعی شده است اطلاعاتی کاربردی درباره اصطلاحات رشته برق ارائه شود، تا علاوه بر جنبه اطلاع رسانی، برنامه جنبه آموزشی هم داشته باشد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛

حسادت یکی از بدترین خصیصه ها است که می تواند تاثیر منفی در زندگی افراد داشته باشید، حال برنامه "حسادت" به صورت کامل معقوله حسادت و آثار آن را به صورت کامل بررسی کرده است. برنامه برای درک بهتر مسئله حسادت و عواقب آن از احادیثی در این رابطه استفاده کرده است و دارای مطالبی مانند: حسد چیست، نشانه های حسد، ویژگی های حسد، چرا حسودی می کنیم، چه زمانی حسد گناه است، آثار اجتماعی حسد و ... است. تمامی مطالب موجود در نرم افزار از منابع معتبر جمع آوری شده است و در پایان هر مطلب منبع مورد نظر ذکر شده است تا کاربر امکان رجوع به منبع اصلی را داشته باشد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: رابط کاربری زیبا، امکان تنظیم فونت و اندازه قلم، گرافیک زیبا و ... اشاره کرد

 
 

 


 

برای اندروید؛
نرم افزار Sliding Messaging Pro جالب‌ترین برنامه برای مدیریت آسان پیامک‌ها در گوشی همراه اندرویدی شماست. با این برنامه می‌توانید بدون هیچ مشکلی به پیامک‌های خود دسترسی داشته باشید و با ظاهری جدید و با سرعت بالا آن‌ها را مدیریت کنید و یا با یک کلیک از منوی کشویی می‌توانید پیام جدیدی ایجاد کنید. از قابلیت‌های مهم این نرم افزار می توان به پشتیبانی از سرویس MMS اشاره کرد.

 

 


 

برای اندرویدی‌ها؛
Hangouts نرم افزاری است قدرتمند که برای ارتباط تصویری و ارسال و دریافت پیامک رایگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با وارد کردن ایمیل حساب کاربری گوگل وارد برنامه می‌شوید و Hangouts تمامی دوستان شما را که در Gmail فعالیت دارند را نمایش می‌دهد.

 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
تا حالا فکر کردید که چقدر اعصاب دارید و چقدر می توانید در شرایط بحرانی خود را کنترل کنید؟ برای این که از وضعیت عصبی خود مطلع شوید، فقط کافی است که این نرم افزار "اعصاب داری؟!" جالب را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید و ده ثانیه تلفن همراه خود را در دست بگیرید تا نتیجه علمی و دقیق برنامه ارائه شود. حتما قبل از استفاده از نرم افزار، راهنمای موجود در محیط کاربری آن را مطالعه کنید و سپس اقدام به استفاده از برنامه کنید. موقع استفاده دست یا آرنج نباید به جایی تکیه داشته باشد! آرنجتان را کاملا باز کنید، زیرا به صورت مستقیم در نتیجه ارائه شده تاثیر دارد. برنامه معرفی شده کاملا کاربردی و علمی است و بر اساس لرزش دست کار می کند.
 
 

 


 

خوابالوها بخوانند؛
همانطور که می دانید صبح زود بیدار شدن از خواب از دغدغه های بسیاری از افراد می باشد. حالا می خواهیم یک اپلیکیشنی را به شما معرفی کنیم که با آن می توانید وضعیت بسیار سخت بیدار باش را تغییر دهید! بله! Puzzle Alarm Clock، می تواند با روش و شیوه ای جدید و جالب شما را از خواب بیدار نماید؛ بدین صورت که با هر بار به صدا در آمدن آلارم یک نوع بازی فکری از انواع پازل یا معادلات ریاضی را نمایش می دهد و تا زمانی که آن را حل نکرده اید، صدای آلارم قطع نمی شود!
 
 

 

برای اندروید؛
این ویجت به گونه ای طراحی شده که هر بار آن را لمس نمایید، همراه با شما ذکر صلوات بر محمد و آل محمد را به صورت صوتی (با الحان متفاوت) پخش می نماید.

 

yjc.iryjc.ir

 


 

برای اندروید؛
Adobe Photoshop نام نرم افزاری حرفه‌ای برای ویرایش و رتوش تصاویر در رایانه و لپ تاپ است. البته اگر حوصله نشستن پای رایانه و لپ تاپ ندارید دریچه نرم افزار Photoshop Touch را برای گوشی‌ها اندرویدی معرفی می‌کند که با آن می‌توانید تصاویریتان را به صورت کاملا لمسی ویرایش کنید. تازه این نرم افزار تمامی قابلیت‌های موجود در نرم افزار Adobe Photoshop CS6 را در خود جای داده است. از جمله‌ قابلیت‌های فتوشاپ که به نسخه Touch آن اضافه شده‌اند می‌توان به layerها, selection tools, adjustments, filters و… اشاره کرد.

 

 


 

برای اندروید؛
تهران به عنوان یکی از شهرهای بزرگ دنیا و با جمعیت میلیونی خود، همواره با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند. میزان آلودگی هوای تهران در بیش از نیمی از روزهای سال ناسالم است، آگاهی از میزان لحظه‌ای آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامتی شما شاید محرکی باشد برای کمک به کاهش آلاینده‌ها، تغییر در نحوه زندگی و اهمیت بیشتر به سلامتی خود.
 
با اپلیکیشن هوای تهران می‌توانید به صورت لحظه‌ای از آخرین وضعیت آلودگی هوا و میزان غلظت آلاینده‌های مختلف خبردار شوید. همچنین می‌توانید نمودارهای هفتگی و ماهیانه از کیفیت هوای تهران را مشاهده کنید.

 

 

 


 

برای ویندوز فون؛
Health & Fitness اپلیکیشنی است که به شما کمک می کند تا همیشه در بالاترین روند سلامت و تناسب اندام خود بمانید و روش ها و راهنمایی های لازم برای داشتن یک شیوه زندگی سالم را فراهم می کند. با استفاده از این نرم افزار بهترین مربی ورزشی را همیشه همراه خود داشته باشید. و طبق اصول ورزش کنید، طبق اصول غذا بخورید و سالم بمانید!
در این اپلیکیشن ابتدا اطلاعاتی از وضعیت جسمانی خودتان مانند قد، وزن و ... را در پروفایل تان وارد می کنید. در ادامه شما می توانید مشخص کنید که دوست دارید بدن تان به چه فرمی باشد و مشخص کنید که تمایل به قوی کردن کدام اعضاء بدن را دارید تا اپلیکیشن برنامه ورزشی مناسب به شما را ارائه دهد.
 
  

 


 

برای ویندوزفون؛
یکی از کمبود های ویندوزفون برای کاربران فارسی زبان تعداد کم برنامه های فارسی اسلامی می باشد. از طرفی هم تعدادی از برنامه نویسان بی کار ننشسته و این نقصان را تا حدی جبران کرده اند. نرم افزار رساله آیت الله مکارم شیرازی نرم افزاری سبک و کم حجم مخصوص مقلدین این مرجع عالی مقام است که در حال حاضر برای ویندوز فون 8 به بالا منتشر شده است. رساله مکارم شیرازی برنامه ای است که می توانید تمام احاکم شرعی مربوط به این فقیه را در آن مشاهده کنید. 
 
  

 


 

برای ویندوزفون؛
از قابلیت های ویندوزفون 8.1 دسترسی بیشتر برنامه ها به فایل های سیستمی  و اجازه تغییر در آن ها بوده که با این ویژگی برنامه های کاربردی زیادی راه به فروشگاه را پیدا کرده اند، برنامه Archiver به ما کمک می کند تا برای باز کردن فایل های فشرده که اکثرا فایل های دانلودی از اینترنت می باشند به کامپیوتر مراجعه نکنیم و در خود گوشی کار مورد نظر را انجام دهیم و در واقع فایل فشرده را باز کنیم و یا فایل هایی را به حالت فشرده ببریم. این برنامه هر چند وقت یکبار پولی می شوند و دوباره رایگان می شوند و بسیاری از پسوندهای مهم و معتبر مانند zip و rar، gz، tar، 7zو bz2 را به خوبی پشتیبانی می کنند.
متاسفانه به دلیل محدودیت های مایکروسافت در این اپلیکیشن شما فقط به فایل های فشرده موجود در حافظه و SkyDrive را می توانید دسترسی داشته باشید و فایل های که در مرورگر، ایمیل و یا برنامه دیگری قرار دارد امکان باز کردن آنها وجود ندارد.
 
  

 






گردآوری از: سالار واعظی


 • دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار