پناهی گفت: راه‌اندازی قرار داد مشتقه و به‌خصوص آتی بر برندسازی جهانی زعفران بسیار موثر خواهد بود.

علی پناهی سرپرست معاونت توسعه‌ی بازار مطالعات اقتصادی بورس کالا در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: راه‌اندازی قرار داد مشتقه و به‌خصوص آتی بر برندسازی جهانی زعفران بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ورود زعفران به این بازار پوشش ریسک‌های احتمالی قرارداد، باعث بازاریابی صحیح و دقیق می‌شود .

پناهی با اشاره به یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اصلی بورس کالا یعنی استانداردسازی تصریح کرد: به محض ورود کالا، بازاری تجاری جهانی ایجاد خواهد شد و این بازار می‌تواند با شفاف‌سازی قیمت، مالیات و .. زمینه این محصول استراتژیک را فراهم کند.

وی با بیان تجربه کشورهای مالزی برای ورود روغن پالم و قهوه برزیل اضافه کرد: از سال های گذشته رایزنی‌هایی با تولیدکنندگان  استان خراسان و در حال حاضر معاونت باغبانی صورت گرفته تا این محصول هر چه زودتر به بازار سرمایه وارد شود.

سرپرست معاونت توسعه‌ی بازار مطالعات اقتصادی بورس کالا با اشاره به ایجاد انبارهایی برای پذیرش زعفران در بورس کالا گفت: امسال معاملات این محصول شروع شده و تداوم فروش محصول زعفران بستگی به همکاری شورای ملی زعفران و تولیدکنندگان آن دارد.

وی همچنین در پایان یادآور شد: ایجاد بانک زعفران به نظر ممکن نیست زیرا بانک ها کارکرد خرید محصول را ندارند وبانک مرکزی نیز به شدت از حضور فعالیت این گروه از بنگاه‌های اقتصادی برای حضور در این حوزه‌ها آن ها را منع کرده است.   
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار