مقامات دولتی هنگ کنگ با سخت‌گیری‌های بی‌مورد، موجب فرار هنرمندان از آنجا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت نیوز: هنرمند انگلیسی "سایمون برک" که به مدت 17 سال در هنگ کنگ زندگی کرده و توانستند چهره‌‌ای ماندگار را برای خود در میان هنرمندان هنگ کنگ بسازد، می‌گوید موانع دولتی مانع اصلی کار وی در هنگ کنگ هستند و  علی رغم  علاقه شدید وی به کار در این شهر موجب فرار او از هنگ کنگ شده‌اند.

برک در گفتگویی با روزنامه چین شرقی گفت: هنگ کنگ رفته رفته صلب و انعطاف ناپذیر می شود،من برای تعدادی از پروژه‌هایم به شدت مقاومت کردم ولی در نهایت ناکام بازگشتم.



یکی از این پروژه‌ها ایجاد موزه‌ای موقتی در محوطه موزه "رام مثبت" با همکاری  نورمن فاستر بود که مقامات دولتی اجازه دسترسی و کار در آن سایت را به ما ندادند.

در سال‌های اخیر فضاهای نمایشگاهی نیز برای انجام پروژه‌های بزرگ در هنگ کنگ بسیار کمیاب شده و به هنرمندان، میدانی برای رشد و حرکت داده نمی‌شود و این امر باعث بی‌میلی بسیاری از آنها برای ادامه فعالیت‌هایشان شده است.

این به این معنی است که پروژه‌های ارزشمند بسیاری که می‌تواند باعث سرزندگی سیمای شهر شوند به نا کجا آباد می روند.



برک در ادامه گفت: این شهر تبدیل به یک کابوس شده و من به جایی رسیده ام که تنها انتخابم فرار از هنگ کنگ است، گرچه این برایم بسیار ناراحت کننده و دشوار است.

من به نیویورک باز می گردم تا آخرین پروژه خود در آنجا یعنی کارخانه چهاردهم را به انجام برسانم.



انتهای پیام/
برچسب ها: هنرمندان ، کابوس ، مقامات ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار