رایانه و تلفن همراه عامل مهم بروز "رماتیسم"

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که استفاده طولانی مدت از رایانه و تلفن همراه، عضلات و مفاصل بدن را دچار مشکل کرده و ازجمله می تواند موجب بروز رماتیسم شود.

فرید تقوایی متخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود: کلیه‌‌ها، قلب ازجمله مهمترین اندامهایی هستند که در نتیجه استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه و رایانه دچار مشکل می شوند.

وی گفت: بر اساس مطالعات مختلف، امواج سطح پایین ناشی از تلفن‌های همراه نیز می‌تواند موجب تراوش هموگلوبین سلول‌های خونی به درون جریان خون شود.

تقوایی با اشاره به اینکه عضلات و مفاصل بدن در نتیجه استفاده طولانی مدت از رایانه و گوشی‌های تلفن همراه دچار مشکل می شوند، تأکید کرد: بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که استفاده طولانی مدت از رایانه و تلفن همراه ، عضلات و مفاصل بدن را دچار مشکل کرده و از جمله می تواند موجب بروز رماتیسم شود.

وی گفت: البته بروز مشکلات مفصلی و عضلانی در نتیجه استفاده از رایانه و تلفن همراه، بیشتر مربوط به طرز قرارگیری بدن در هنگام استفاده از وسایل فوق است.

تقوایی خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد فوق، بسیاری از مشکلات و اختلالات مربوط به دستگاه اداری به ویژه در مردان، ناشی از تأثیر امواج گوشی های تلفن همراه بر روی این دستگاه است.



انتهای پیام/

برچسب ها: موبایل ، رماتیسم ، مفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار