عضو هیئت مذاکره کننده فلسطین:

احتمال رسیدن به یک توافق در خلال مذاکرات بسیار کم است

عضو هیئت مذاکره کننده فلسطین در قاهره اعلام کرد که احتمال رسیدن به توافق در خلال مذاکرات پائین است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق‌الأوسط، "بسام صالحی" عضو هیئت مذاکره کننده فلسطین در قاهره و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گفتگو با این روزنامه گفت: احتمال رسیدن به یک توافق در خلال مذاکرات پیش‌رو به سبب وجود اختلافاتی که همچنان در بخش‌های مختلف وجود دارد، پائین است.

وی افزود: درست است که روند امور به سمت یک توافق پیش می‌رود، اما این مسأله از 50 درصد بیشتر نیست؛ ما با جزئیات پیچیده ای روبرو می شویم و کارها آسان نیست.

صالحی همچنین با بیان اینکه هیئت فلسطینی بر راه‌ اندازی مجدد فرودگاه و ایجاد بندر در غزه اصرار دارد گفت: ما در خصوص ایجاد بندر و فرودگاه مذاکره نمی‌کنیم، ما خواهان پایبندی به توافقات امضا شده هستیم؛ ما خواهان این هستیم که فورا فرودگاه راه انداری مجدد شده و یک بندر ایجاد شود.

وی درپاسخ به امکان به تأخیر افتادن این بحث در مسأله بندر و فرودگاه گفت: این بستگی به زمان دارد، اگرصحبت ما درباره چند هفته باشد؛ مشکلی نیست، اما نه اینکه بیشتر از این زمان طول بکشد.

صالحی هم چنین درباره اینکه هیئت مذاکره کننده فلسطینی رفع حصر غزه را بصورت تدریجی رد نموده گفت: ما مخالف این هستیم که این بحث وارد جزئیات شود، ما بصورت کاملا واضح وآشکار خواهان رفع حصر غزه هستیم، بطوریکه آزادی حرکت افراد و کالاها از نوار غزه و نیز به سمت نوار غزه و نیز بین کرانه باختری و نوار غزه بدون هیچ محدودیتی و بطور دائمی و طبق توافقنامه ها و نه پیشنهاد‌های اسرائیل صورت پذیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار