وزیر امور خارجه آلمان با رئیس جمهور عراق دیدار و درباره تحولات سیاسی و امنیتی گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العراقیه، این شبکه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: " فرانک والتر اشتاینمایر" وزیر امور خارجه آلمان پس از ورود به بغداد با" فواد معصوم" رئیس جمهور عراق دیدار و درباره تحولات سیاسی و امنیتی و نیز راه های کمک به آوارگان عراقی گفتگو کردند.

 در همین حال پایگاه خبری سومریه نیوز گزارش داد، اشتاینمایر امروز بلافاصله پس از رسیدن به بغداد پایتخت عراق، از اختصاص 24 میلیون یورو به آوارگان عراقی خبر داد و تأکید کرد که مذاکرات به منظور حمایت از این افراد در جریان است.

وی در نشست مطبوعاتی که با "حسین شهرستانی" وزیر خارجه عراق امروز بلافاصله پس از رسیدن به فرودگاه بین المللی بغداد برگزار نمود گفت: 24 میلیون یورو برای کمک به آوارگان عراقی اختصاص داده شده است و اولین هواپیمایی که حامل این کمک هاست، بزودی خواهد رسید.

اشتاین‌مایر همچنین تصریح کرد: کمک‌های انسان دوستانه به آوارگان، دارای اهمیت زیادی است، خصوصا در این زمان که کودکان و مردم کشته می‌شوند و زنان به بردگی گرفته می‌شوند.

وی تأکید کرد: گفتگوها در خصوص ارائه کمک‌های ضروری به آوارگان و نیز حمایت از آنها در جریان است.

گفتنی است، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیرخارجه آلمان روز گذشته پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: من روز شنبه از عراق به منظور پشتیبانی از نیروهای کُرد علیه نیروهای داعش بازدید خواهم کرد.

وی همچنین با بیان اینکه عراق با یک فاجعه مواجه است از کشورهای اروپایی خواسته بود تا فقط به تحسین مبارزه نیروهای کُرد و استقبال از بمباران های آمریکا اکتفا نکنند.

وی همچنین با هشدار از اینکه درگیری خونین در عراق ممکن است تبدیل به جنگی منطقه ای گردد، از کشورهای همسایه عراق خواسته بود تا به ایجاد ثبات در این کشور کمک کنند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار