کم رویی و خجالت پیامدهای منفی و ناگواری دارد و. عامل جلوگیری از کسب پیروزی هاست.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، : بعضی افراد به سرعت با اطرافیان وارد صحبت می‌شوند و حرف خود را می زنند و بعضی‌ها به دلیل خجالتی بودن نمی‌توانند به راحتی صحبت کنند.
 
البته اضطراب برای بقای حیات انسان امری ضروری است در واقع اضطراب نوعی درد هیجانی است که همانند درد جسمانی به صورت یک فرایند هشدار دهنده عمل می کنند.
 
اضطراب یک علامت حمایت کننده است، علامتی که باعث رشد شخصیت انسان و سازگاری‌های مختلف در مقابله با اضطراب می شود، انسان می تواند این حالت روانی را از خود دور کنند و آن را درمان نماید.
 
خجالت و کم رویی آفتی است که مانع ترقی و پیشرفت انسان شده و سبب رفتارهای  ناپخته و عکس‌العمل های نامناسب و حتی فراز از فعالیت های و پایین ماندن شخصیت و مشکل دوست یابی می شود و سلامت  جسم و روان را در معرض خطر قرار می دهد هنگام مواجه شدن با حالت خجالت و ترس نفس عمیق بکشید و با خود تلقین مثبت نمایید.
 
به نظر روانشناسان تلقین در درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی موثر است این جمله را همواره با خود تکرار کنید که من از عهده کارها بر می آیم مثلا می‌توانم در برابر دیگران سخن بگویم زیرا کم رویی  نشانه ترس از شکست و وحشت  از برخورد با اشخاص است و این ضعف روحی با فرار از معاشرت برطرف نمی‌شود.
 
شب ها هنگام خواب با خود به آرامی تکرار کنید من نیز مانند دیگران  دارای توانمندی‌هایی هستم و این یک واقعیت است.
 
که پیامبر اکرم (ص) از آن پرده برداشته است آنجا که می فرماید مردم گنج هستند مثل گنج های طلا و نقره.
 
اگر انسان به خدا متکی شد اعتماد به نفس پیدا می‌کند و در راه هدف‌های انسانی خود تزلزل پیدا نمی کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خجالتی ، کمرو ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.