معاون گردشگری میراث فرهنگی کردستان میزان افزایش گردشگری در 93 در شهر بانه را به نسبت سال گذشته حدود 12 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه تبدیل بانه به منطقه آزاد تجاری به مرحله نهایی نزدیک شده است.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ؛وطن دوست با اشاره به ورود سالانه حدود 2 میلیون گردشگر به شهر بانه گفت: گردشگری در شهر بانه از سال 85 بویژه در حوزه گردشگری تجاری  به واسطه  بازارچه مرزی رونق پیدا کرد و از آن سال تاکنون آمار ورود گردشگر به این شهر 4 برابر شده است.

 معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی کردستان افزود: حوزه گردشگری در شهر بانه برای 1200 نفر به طور مستقیم در اماکن اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اشتغال ایجاد کرده و همچنین در حوزه تجارت و بازار با توجه به وجود بیش از 10 هزار مغازه تجاری در این شهر حداقل 10 هزار نفر نیز به صورت مستقیم  فقط در مجتمع‌های تجاری شاغل هستند.

وی  به رشد شهر نشینی در بانه اشاره کرد و گفت: موقعیت این شهر سبب شده است که  جمعیت بسیاری از حاشیه شهر بانه  و همچنین از سایر نقاط کشور به داخل شهر بانه مهاجرت کرده و جمعیت این شهر افزایش یابد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: بانه ، گرشگر ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.