شهر دار نوش آباد گفت: چهارمین فصل کاووش در مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد در 25 مرداد با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی آغاز خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ،علی اصغر شقایقی در گفت و گو با خبرنگاران افزود:این کاوش با نظارت کارشناسان پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی نوش آباد، در دو مسیر و با هدف اتصال سه ورودی فعلی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای این فصل کاوش اعتبار اولیه سه میلیارد ریال از محل اعتبارات شهر داری نوش آباد، تخصیص داده شده است که با توجه به حجم کار تا مبلغ پنج میلیارد ریال قابل افزایش می باشد.

به گفته وی، باتوجه به استقبال گردشگران، ساخت و توسعه مراکز اقامتی و پذیرایی از جمله برنامه های شهر داری نوش آباد است که با کسب مجوز های لازم از سازمان میراث فرهنگی و با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: یک دهه تلاش ، بعد از کشف مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد، حاصل تعامل کارشناسان شهرداری، شورای اسلامی شهر، میراث فرهنگی و سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران آثار تاریخی نوش آباد بوده است که باید این همکاری استمرار داشته باشد.

شهر دار نوش آباد گفت: وجود آثار تاریخی هر منطقه از ایران به مثابه شناسنامه تمدن و فرهنگ کشور است و نمی توان مختص به همان منطقه پنداشت و همکاری همه افراد جامعه برای شناسایی ،احیا و حفظ این آثار یک ضرورت محسوب می شود.

شقایقی تاکید کرد: شهر زیر زمینی نوش آباد به عنوان بزرگترین معماری دستکن جهان مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است و باید برای معرفی آن و همچنین کشف همه فضاهای آن تلاش کنیم که نیازمند عزم و اعتبار ملی است.


انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.