رابط گفت: کود ماکرو که ترکیبی از تمام کودها و بهترین نوع کود در جهان محسوب می‌شود، قرار است از طریق مناقصه 75 هزار تن آن در آینده نزدیک در داخل کشور تبدیل شود.

علی اکبر رابط، رئیس سابق انجمن کود شیمیایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کود ماکرو که ترکیبی از تمام کودها و بهترین نوع کود در جهان محسوب می‌شود، قرار است از طریق مناقصه 75 هزار تن آن در آینده‌ نزدیک در داخل کشور تولید شود.

وی در ادامه افزود: هر موقع بودجه‌ این محصول تامین شود، مناقصه صورت خواهد گرفت و فروش آن نیز توسط شرکت خدمات حمایت کشاورزی که یارانه ان نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود، به فروش می‌رسد.

رابط با اشاره به ادامه‌ همکاری‌ها با وزارت جهاد در خصوص افزایش تولید کود شیمیایی تصریح کرد: اگر این همکاری ادامه یابد ما قادر به تامین کل کود منطقه در آینده خواهیم بود.
 
رئیس سابق انجمن کود با بیان اعلام آمادگی کشورهای روسیه، ترکیه و حتی دبی برای فروش گندم به کشور ما اضافه کرد: این نشاندهنده عدم وجود کشت و همچنین کاهش تولید کود در کشور است.

رابط با بیان اینکه کود شیمیایی در کشورهای خارجی کلیویی 2000 هزار تومان توزیع می‌‌شود، گفت: اگر تمهیداتی از سوی وزات‌خانه‌ ذیربط برای افزایش این کارخانه‌ها صورت گیرد، ما شاهد افزایش محصولات کشاورزی در آینده‌ نزدیک نخواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رابط ، کشاورزی ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار