مطالعات جديد دانشمندان نشان مي دهد زوج هايي که کار هاي خانه را با يکديگر به اشتراک مي گذارند در زندگي خود بيشتر موفق تر هستند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران، بر اساس یک مطالعه جدید، زوج های جواني که کار هاي خانه را با يکديگر انجام مي دهند از بالاترين ميزان کيفيت در احساسات و عواطف در زندگي مشترکشان برخوردار هستند.

بررسي ها نشان مي دهند، در این گزارش محققان دانشگاه کرنل و دانشگاه ایالتی جورجیا دريافتند زن و شوهري که کار در زندگي را بين خود تقسيم مي کنند و وظايف هر فردي مشخص است از بيشترين ميزان عشق ورزی و کيفيت در احساسات برخوردار هستند.

گفتني است؛ در زندگی مشترک، مهم‌ترین موضوع پذیرش حقوق و وظایف زوج‌ها نسبت به یکدیگر است. اینکه مرد بپذیرد، اگر قرار باشد شریکش به تنهایی مسئولیت کارهای خانه را به دوش بكشد، شاید رضایت او از زندگی مشترك و حتی شوهرش پایین بیاید. زن هم باید بپذیرد که مردش برخی اوقات به دلیل خستگی زیاد از کار بیرون از خانه و استرس‌های مربوط به آن ممکن است آنگونه كه باید نتواند در امور منزل همسرش را همراهی كند. بهترین روش نهادینه‌کردن تقسیم وظایف بین زن و شوهر این است که زن جدولی از کارهای خانه- در طول هفته- تنظیم کند و از شوهرش بخواهد که هر کدام از کارهای منزل را مایل است، انجام دهد و هر کدام را که تمایل دارد به صورت مشارکتی انجام دهند؛ مشخص‌کند.

نتايج مطالعات نشان مي دهند اگر مي خواهيد زندگي زناشويي شاد و موفقي داشته باشيد بايد تقسيم وظايف بين همسران را که امري بسيار مهم تلقي مي شود جدي بگيريد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وظایف ، زنان ، مردان ، همسر ، مشترک ، موفق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار