شاید برای شما اتفاق افتاده که در محیط‌های اجتماعی نمی‌توانید با کسی ارتباط برقرار کنید و قادر به صحبت کردن با کسی نیستید.

 اکرم عسگری، مشاوره خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ضمن بیان این مطلب گفت: می‌توانیم اجتماعی بودن را اینگونه تفسیر کنیم، کسی که در اجتماع و در دید مردم و بیشتر خارج از خانه است، چرا که بسیاری از کسانی که خیلی اجتماعی نیستند وقت خود را بیش از حد معمول در خانه سپری می‌کنند و این باعث افزایش خجالت و کمرویی آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: یک ویژگی که بیشتر افراد کمرو دارند، این است که برای خودشان معیارهای عالی در نظر می‌گیرند، آنها از خودشان انتظار دارند که در برداشت اول عالی به نظر برسند و همه دوستشان بدارند و فکر می‌کنند که اگر چنین نشود، فاجعه است.

عسگری تصریح کرد: به همین دلیل بهترین کاری که می‌توانید برای اجتماعی شدن انجام دهید، این است که توقع‌تان را پایین بیاورید اگر معیارتان برای موفقیت این است که همه دوستتان داشته باشند، نمی‌توانید پیشرفت کنید، اما اگر معیارتان این است که بتوانید سر صحبت را با افراد جدید باز کنید قطعاً پیشرفت خواهید کرد.

این روانشناس خانواده اظهار داشت: بنابر این برای اجتماعی شدن گام بزرگ، مدیریت گفتگو با خویشتن است یعنی چیزهای غیره واقعی، ناکارآمد و احمقانه را که به خود میگویید مشخص کنید و آنها را اصلاح کنید.

وی خاطرنشان کرد: هرچه که فردی اجتماعی‌تر می‌شود مهارت‌های ارتباط با مردم در شما تقویت می‌شود، این باعث می‌شود که شما باز هم اجتماعی‌تر شوید و در یک چرخه مثبت قرار بگیرد که به تقویت زندگی اجتماعی اجتماعی شما منجر می‌شود و بهترین قسمت این سفر این است که در آن محدودیتی ندارید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ارتباط ، مشکل ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار