رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات:

رشته‌های اقتصاد سلامت، مدیریت اجرایی و DBA در مقطع دکتری راه اندازی می‌شود

دکتر نیکو مرام از رشد2 برابری پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در سال 1392نسبت به سال قبل، در دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات خبر داد و افزود: روند پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشکده مدیریت و اقتصاد این واحد دانشگاهی، در 5سال گذشته رشد33درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، هاشم نیکومرام، رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد این واحد دانشگاهی از تأسیس رشته مدیریت مالی در چهار گرایش در مقطع دکتری در این دانشکده خبر داد و افزود: دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات راه اندازی رشته‌های کارآفرینی، اقتصاد سلامت و مدیریت اجرایی و( DBA )در مقطع دکتری را در این دانشکده پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: دانشکده مدیریت و اقتصاد در آینده نزدیک، برای راه اندازی رشته های مدیریت جهانگردی، کارآفرینی، بحران، مدیریت رسانه، حسابرسی، حسابداری مدیریت، تجارت و حمل  نقل بین المللی و ریاضیات مالی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام می‌کند.

وی به چشم انداز دانشکده مدیریت و اقتصاد اشاره کرد و گفت: سرفصل‌های اصلی برنامه‌های آتی این دانشکده شامل ارتقاء مشارکت دانشجویی در تولید و ترویج علم، تقویت موقعیت آموزشی دانشکده، بهبود ارتباطات درون و برون دانشکده‌ای، توسعه کمی و کیفی محصولات دانشی دانشکده، استقرار نظام مدیریت عملکرد دانشکده و تنوع منابع درآمدی است. 

نیکومرام از تشکیل شورای مشاوره در دانشکده مدیریت و اقتصاد برای ارائه راهبردهای مشورتی به ارگان های مرتبط با صنعت و تجارت خبر داد و اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره ای، فعالیتی نو در جامعه دانشگاهی کشور به حساب می‌آید و به صورت فرآیندی و دائمی و نه پروژه محور انجام می‌شود.

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات، به فعالیت های این دانشکده در زمینه تنوع سازی درآمدهای دانشگاه اشاره کرد و گفت: در دانشکده مدیریت و اقتصاد این واحد دانشگاهی به منظور کاهش اتکا به شهریه دانشجویان، اقدام به طراحی دوره های فوق برنامه آزاد و انعقاد قرارداد های آموزشی با شرکت های حوزه صنعت کرده است.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های پژوهشی در راستای درآمدزایی دانشگاه افزود: امضا تفاهم نامه با سازمان بورس و اوراق بهادار، انجمن مهندسی مالی به منظور برگزاری دوره‌های DBAو MBA برای بازار سرمایه، از جمله برنامه‌های پژوهشی در دست انجام دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات است.  

نیکومرام بر اهمیت گسترش روابط بین المللی دانشکده مدیریت و اقتصاد با توجه به روند جهانی شدن تأکید کرد و گفت: در حال حاضر این دانشکده در نظر دارد با انجمن‌های وزارت علوم مانند مهندسی مالی، حسابداری مدیریت، بازاریابی، مدیریت استراتژیک و مدیریت فرهنگی همکاری‌های آموزشی و پژوهشی برقرار کند.

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات، سهم عمده تولید مقالات ISI را متعلق به این دانشکده دانست و تصریح کرد: هم اکنون در دانشکده مدیریت و اقتصاد این واحد، 9مجله فارسی و دو مجله انگلیسی زبان منتشر می شود از این میان دو نشریه دارای رتبه علمی پژوهشی است.
دکتر نیکومرام بر ضرورت اقدام جدی در زمینه کاربردی کردن طرح های پژوهشی تأکید کرد و اظهارداشت: تاکنون 6 طرح پژوهشی در دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات اجرایی و منجر به درآمدزایی شده و برنامه آینده پژوهی در دست اقدام است. 
  
رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات، از استقبال سازمان‌ها و صنایع برای امضاء تفاهم نامه با این دانشکده ابراز خرسندی کرد و گفت: این دانشکده با توجه به سوابق درخشان اعضای هیأت علمی و تنوع رشته‌ها، از لحاظ آموزشی و علمی جزء دانشکده‌های تراز اول در کشور محسوب می‌شود.    

وی ادامه داد: در میان رشته‌های دانشگاهی رشته مدیریت رسانه واحد علوم و تحقیقات در بین بهترین رشته‌های علمی کشور قرار گرفته است.

نیکومرام از تدوین 314 محور محتوا برای برگزاری دوره‌های آموزشی در دانشکده مدیریت و اقتصاد این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: با توجه به تداخل این برنامه‌ها با برگزاری ترم تابستانی، اجرای این برنامه‌ها از مهرماه سال جاری در روزهای پنج شنبه و جمعه پیگیری می‌شود.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار