بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان، دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور 27 تا 29 مرداد در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،رئیس پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان تبریز در جمع خبرنگاران اهداف این جشنواره را تبیین مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه دانشگاه ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان، تعمیق بینش و بصیرت سیاسی دانشجو، تقویت روحیه مسئولیت و مشارکت دانشجو معلمان برشمرد.

پیرسمساری افزود: این جشنواره با حضور 32 استان از 62 پردیس موجود در کشور و 200 شرکت کننده که 2 شرکت کننده در رشته تحقیق و پژوهش از استان ماست در پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان تبریز واقع در خیابان قطران برگزار می شود. وی گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره 27 مرداد ساعت 19 عصر در تالار اجتماعات شهید آوینی پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان تبریزو اختتامیه نیز 30مرداد، ساعت 10 صبح با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار اندیشه پارک ائل گلی برگزار می شود.

پیرسمساری گفت:این جشنواره شامل حدود 24 رشته علمی و ادبی و هنری خواهد بود که رشته های شعر، داستان نویسی، آیین سخنوری،تحقیق و پژوهش، مقاله نویسی ،تولید نرم افزار،تولید بازی های یارانه ای، وبلاگ نویسی، نشریه دانشجویی از جمله آنها هستند رئیس ستاد اجرایی جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان افزود: رشته های هنری شامل دو بخش هنرهای تجسمی و نمایشی و آوایی خواهد بود که بخش هنرهای تجسمی خود شامل رشته های نقاشی، خوشنویسی، عکاسی،کاریکاتور،.طراحی پوستر، تذهیب و معرق ،نشانه و هنرهای نمایشی و آوایی نیز شامل نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی ، سرود و فیلم کوتاه و نماهنگ است.

پیرسمساری شعار این جشنواره را هویت ایرانی و اسلامی عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با این جشنواره مطالبات این دانشگاه که به دلیل مسائل دینی و سیاسی دانشجو معلمان با اهمیت است را تحقق بخشیم و به اهداف در نظر گرفته شده برسیم.

 وی گفت: نمایشگاه صنایع دستی،شیرینی و محصولات فرهنگی ، نماد زندگی عشایری و بازدید از مکان های دیدنی و گردشگری از برنامه های جانبی این جشنواره است. گفتنی است حدود 1200 دانشجو در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان استان مشغول تحصیل اند که بعد از اتمام تحصیل در اداره آموزش و پرورش استخدام رسمی می شوند.
 انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: میزبان ، جشنواره ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.