یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: آمریکایی‌ها به بهانه حقوق بشر از گروهی که در ایران شعار "نه­‌غزه، نه­‌لبنان" سر می­دادند حمایت کردند، اکنون با کشتار سیاه پوستان و سرکوب تظاهراتشان ایران باید با حمایت از نهادهای تحت فشار در آمریکا، از حقوق بشر حقیقی دفاع کند.

"فواد ایزدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی سیاه­پوستان در آمریکا و ادعای ایالات متحده در مسئله حقوق بشر تاکید کرد: در این موقعیت ما باید فراتر از خبر عمل کنیم و توسط نهادهای حقوقی و دولتی با آمریکا مقابل به مثل کنیم

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باید با نهادهایی که در آمریکا تحت فشار هستند ارتباط بگیرد، زیرا ما و مردم سیاه پوست آمریکا هر دو تحت ستم آمریکا هستیم.

وی افزود: به گزارش منابع آمریکایی هر 28 ساعت یک بار، یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا کشته می‌شود.


وی با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها به بهانه حقوق بشر از گروهی که در ایران شعار "نه­ غزه، نه­ لبنان" سر می­‌دادند حمایت کردند، خاطرنشان کرد: اکنون ایران باید با دفاع از نهادهای تحت فشار در آمریکا از حقوق بشر حقیقی دفاع کند.

وی افزود: از حدود 1 میلیون جمعیت منطقه فرگوسن، سه چهارم آن سیاه پوست هستند و پلیس این شهر با 53 پلیس، که 3 نفر آن سیاه پوست هست، درصدد کنترل سیاه پوستان است.

وی با اشاره به اینکه تنش‌های نژادی در آمریکا چیز جدیدی نیست، و از زمان برده‌داری تا الان وجود داشته، تاکید کرد: روحیه نژادپرستی در آمریکا نسل به نسل منتقل شده و در نسل حاضر هم قابل مشاهده است.

ایزدی با بیان اینکه12 درصد جمعیت آمریکا و 40 درصد جمعیت زندانیان آمریکا سیاه پوست هستند، اظهار داشت: یک بخشی از کشته شدن و زندانی شدن سیاه پوستان سیاسی است و بخش دیگر آن سابقه تاریخی دارد که آنها همواره تحت آسیب‌های اجتماعی بوده‌اند.

این کارشناس مسائل آمریکا در افزود: اکنون جمعیت سیاه پوست آمریکا، تبعیض‌های نژادی را متوجه شده و انتخاب یک فرد دو رگه هم به کاهش این اعتراضات، و احقاق حقوق سیاه پوستان کمک نکرده است.

وی در پایان گفت: شعارهایی که اوباما علیه جنگ می‌داد عملی نشده و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در دوران اوباما بیشتر از دوران بوش شده و تظاهراتی که اکنون اتفاق افتاده یک نارضایتی عمیق در بین مردم آمریکا است.


 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار