اعلام تشکیل خلافت اسلامی به رهبری ابوبکر الغدادی، توسط گروه تروریستی داعش، یکی از احمقانه‌ترین داستان‌هایی است که تاکنون برای فریب افکار عموم ساخته شده است. این داستان شبیه فیلمی هالیوودی و بی‌ارزش است که اسلام را مورد هدف خود قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ" در مقاله‌‌ای به قلم "ریچارد اسکاف"‌ می‌نویسد: داعش، گروه تروریستی وابسته به القاعده، که خود را "دولت اسلامی عراق و شام" نامیده و به خاطر استفاده از روش‌های بی‌رحمانه و بمب‌گذاری‌های انتحاری شهرت پیدا کرده است، در حال حاضر تهدیدی جدی برای خاورمیانه به شمار می‌رود.

*** داعش هدف خود را تشکیل خلافت اسلامی عنوان کرده است
بنا به گفته روزنامه هافینگتون پست"، این گروه هدف خود را بازگرداندن «خلافت اسلامی» عنوان کرده است و نام خود را به "دولت اسلامی" تغییر داده و رهبر خود را با نام "ابوبکر البغدادی"، به عنوان خلیفه معرفی کرده است. همانطور که می‌دانیم، پیروان اهل سنت معتقدند که پس از پیامبر اسلام، خلیفه جانشین وی محسوب می‌شود و عهده دار رهبری حکومت اسلامی است. از آنجایی که نخستین خلیفه، ابوبکر نام داشت، و بغداد پایتخت کشور عراق به شمار می‌رود، سرکرده این گروه، خود را ابوبکر البغدادی نامیده است!

 ***ماموریت داعش چیست؟
اعلام تشکیل خلافت اسلامی به رهبری ابوبکر الغدادی، توسط گروه تروریستی داعش، یکی از احمقانه‌ترین داستان‌هایی است که تاکنون برای فریب افکار عموم ساخته شده است. این داستان شبیه فیلمی هالیوودی و بی‌ارزش است که اسلام را مورد هدف خود قرار داده و تلاش می‌کند که با به تصویر کشیدن مسلمانان به عنوان قاتلان بی‌رحم، آن‌ها را فاقد صفات انسانی نشان دهد. 
داعش یکی از شاخه‌های القاعده است که در حقیقت جزو مبارزان سابق مجاهدین به شمار می‌رود که در دهه 1980 به عنوان عوامل آموزش دیده سازمان سیا به خدمت گرفته شده بودند و نقش مهمی در شکست نیروهای شوروی در افغانستان ایفا کردند. از آن زمان به بعد، این مزدوران آموزش دیده، در هر جنگی، از چچن گرفته تا عراق و از سوریه تا بوسنی، به خدمت گرفته و کاملا مجهز شدند. 

*** داعش به دستگاه اطلاعاتی غرب تعلق دارد
بنابراین منطقی است که نتیجه گیری کنیم، یکی از شاخه‌های القاعده ــ سیا و عوامل اطلاعاتی غربی، به طو ناخودآگاه یکی از مهره‌های این بلوک قدیمی باشد. از این رو، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که داعش نیز به دستگاه اطلاعاتی غرب تعلق دارد.
با این وجود، مفهوم نوین «خلافت»، توسط آژانس‌های اطلاعاتی و «دونالد رامسفلد» تعریف شد و تداوم پیدا کرد. رامسفلد در موقعیت‌های زیادی، اهداف القاعده و اسامه بن لادن را به عنوان برقراری مجدد خلافت در سرتاسر خاورمیانه مورد بحث قرار داده است. اما به نظر می‌رسد که جاه‌طلبی‌های داعش، در مقایسه با منشا و سرچشمه خود یعنی القاعده، تا حدودی کوچکتر است و در حال حاضر فعلا به تشکیل خلافت در عراق و سوریه بسنده کرده است.
البته موضوع اصلی این است که داعش یکی از فرقه‌های سنی به شمار می‌رود که مورد حمایت مالی دولت عربستان سعودی و همچنین مجموعه‌ای از عوامل آمریکایی و انگلیسی قرار دارد تا با افزایش قدرت ایران در منطقه به عنوان کشوری شیعه، مقابله کند. به خاطر بیاوریم که عوامل اطلاعاتی، هیچ اثر انگشتی از خود به جای نمی‌گذارند و برای انجام کارهای کثیف خود، از مزدوران خود استفاده می‌کند. 


*** غرب با ایجاد اختلافات فرقه‌ای به دنبال دستیابی به اهداف مورد نظر خود است
غرب به دنبال این است که با ایجاد و تقویت یک دولت سنی، و همچنین تفکیک فرقه‌ای و ادیان و مذاهب مختلف، به اختلافات کهنه شیعه و سنی و ادیان مختلف دامن زده و با از بین بردن هم زیستی و زندگی مسالمت آمیز آن‌ها در کنار یکدیگر، منطقه را دستخوش درگیری‌ها و ناآرامی بیشتر کند تا بدین ترتیب، به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.
حتی کشتار اخیر مسیحیان و تبعید آن‌ها از عراق نیز می‌تواند بخشی از برنامه غرب برای انتقال مسیحیان به سرزمینی جدید (احتمالا جایی مانند بخش مسیحی‌نشین لبنان یا فینیقیه جدید) باشد تا آن‌ها را در کشور مسیحی جدید خود و در یک مکان واحد متمرکز کند. 

*** کشتار مردم بی‌گناه،‌ بخشی ضروری از برنامه غرب به شمار می‌رود
بنابراین، ‌کشتار از پیش تعیین شده هزاران نفر از مردم بی‌گناه برای ایحاد تغییراتی که نخبگان جهانی برای اجرای برنامه خود لازم می‌دانند، امری ضروری است. بنابراین،‌ این انگل‌های خون آشام به اعمال سلطه خود بر روی زمین،‌ و بر کشورهای ضعیف‌تر ادامه خواهند داد. در نتیجه نظام فریب آمیز این تشنگان قدرت، آن‌ها ادعا می‌کنند که صاحبان دنیا و ابرقدرت و برتر از دیگران هستند و به امیال اجتماع ستیز درونی خود اجازه می‌دهند تا در کنار تلاش‌های مذبوحانه برای جاودانی ساختن قدرتشان و تصویر بزرگ و پرابهتی که از خود ساخته‌اند، دست به دزدی، قتل و غارت و نابودی دیگر کشورها بزنند.

*** مردمی که دولت آمریکا به بهانه نجاتشان آن‌ها را بمباران می‌کند و خانه‌هایشان را نابود می‌سازد، برای رهایی از شرایطی که دولت آمریکا خود مسبب آن بوده،‌ به آمریکا مهاجرت می‌کنند
در این بین، ‌احساسات ضد اسلامی و ضد خاورمیانه مردم آمریکا ، همزمان با مهاجرت مسلمانان به این کشور در حال افزایش است. نکته جالب توجه اینجاست که تعداد مسلمانانی که در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کنند، بسیار بیشتر از تعدادی است که تا به حال در تاریخ این کشور زندگی کرده‌اند. مردمی که دولت آمریکا به بهانه نجاتشان آن‌ها را بمباران می‌کند و خانه‌هایشان را نابود می‌سازد، برای رهایی از شرایطی که دولت آمریکا خود مسبب آن بوده،‌ به آمریکا مهاجرت می‌کنند.
 علاوه براین، دولت آمریکا از این مردم به عنوان نیروی کار ارزان استفاده کرده و با تبعیض و نژادپرستی با آن‌ها رفتار می‌کند و آن‌ها را در زمره انسان ها و شهروندان درجه دو طبقه‌بندی می‌کند. برای مثال، وقتی آمریکا ویتنام را با خاک یکسان کرد، به هزاران نفر از مردم این کشور اجازه داد تا به سواحل آمریکا هجوم بیاورند و درحالی که آمریکا همچنان در تلاش است که به تمام دنیا تسلط پیدا کند، این داستان نیز ادامه داشته و تکرار پیدا می‌کند. 

*** غرب به دنبال از بین بردن مفهوم همزیستی و زندگی مسالمت آمیز در خاورمیانه است
شکل گیری داعش در کنار ایجاد دولت‌های جدید و همگن در خاورمیانه بزرگ، که از مرزهای روسیه تا رود دانوب و کشورهای بالگان امتداد دارد، به رویای «اودد یینون» تحقق می‌بخشد. بر اساس این طرح،‌ تمامی این دولت‌‌های ساختگی،‌ توسط مجموعه نظامی صنعتی و نهادهای اطلاعاتی غرب، مسلح و نظامی می‌شوند؛ در حالی که اسرائیل (نماینده آمریکا) نیز در نقش نگهبان و پلیس، وظیفه تحریک و تشدید اختلافات را در بین این دولت های کوچک و ضعیف بر عهده خواهد داشت تا جنگ‌ها و درگیری‌های لازم را به راه بیاندازد. آن‌ها تلاش می‌کنند که مفهوم همزیستی و زندگی مسالمت آمیز در خاورمیانه را از بین ببرند. در این بین،‌ استثمار منابع موجود در منطقه نیز تا زمانی که این منطقه به طور کامل تهی، فقیر و ضعیف شود، ادامه پیدا خواهد کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار