رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز یکشنبه با معاون دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان دیدار و گفت و گو کرد و خواستار تامین امنیت افغانستان توسط نیروهای بومی این کشور شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ علاءالدین بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به ضرورت همکاری جامعه بین المللی در فرایند ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به مرزهای طولانی‌ای که با کشور افغانستان دارد آمادگی لازم برای  همکاری با مقامات این کشور جهت رسیدن به ثبات سیاسی و امنیت پایدار را دارد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول 25 سال گذشته با میزبانی از اتباع مهاجر افغانی و فراهم کردن تسهیلات آموزشی و تحصیلی و رفاهی برای آنها عملا ده ها میلیارد در این زمینه سرمایه گذاری نموده است.
 
بروجردی در ادامه با اشاره به فرآیند خروجی نیروهای خارجی از افغانستان گفت: با توانمند شدن نیروی نظامی و انتظامی افغانستان، امنیت و ثبات داخلی و خارجی آن باید توسط نیروهای بومی این کشور تأمین شود.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گروه های تروریستی فعال در منطقه ساخته و پرداخته آمریکا و هم پیمانان منطقه آن می باشد تأکید کرد: نباید پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان همانند آنچه که در عراق اتفاق افتاد به بهانه مبارزه با تروریست شاهد حضور مجدد نیروهای خارجی در آن کشور باشیم.
 
یان کوبیشن معاون دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به تحولات افغانستان گفت: سازمان خواهان کمک های اقتصادی و حمایت مالی همسایگان افغانستان، جامعه بین المللی و سازمان های بین المللی برای استقرار ثبات و آرامش در افغانستان است.
 
معاون دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان همچنین ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: سازمان ملل مسئولیت بازشماری کامل آرای ریاست جمهوری افغانستان را دارد و امیدوار است با تشکیل دولت وحدت ملی با راه حل های سیاسی مورد حمایت هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری هر چه سریعتر امنیت پایدار و ثبات سیاسی را در این کشور شاهد باشیم.
 
یان کوبیشن در پایان ضمن قدردانی از کمک های انسان دوستانه مستمر جمهوری اسلامی ایران به اتباع افغانی مقیم ایران گفت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران نقش منحصر به فردی در ایجاد یک زندگی مسالمت آمیز و توأم با پیشرفت اتباع افغانی مهاجر داشته است که موجب تشکر و تقدیر سازمان ملل می باشد.
 
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار