مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: هیچ اقدامی در جهت جایگزینی نمادهای اسلامی ایرانی به جای نماد های غربی در محصولات نوشت افزاری صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اروميه، حجت السلام محمد باقر کریمی در جلسه کمیته تخصصی استانی ساماندهی نوشت افزار و ارائه الگوی مناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی با بیان اینکه طرح چنین موضوعاتی آسان ولی عملیات اجرایی این طرح ها سخت می باشد افزود: در سطح کشور در رابطه با تولیدات برخی محصولات مانند عروسک، بازی های رایانه ای و استفاده از نماد های ایرانی در نوشت افزار مطرح شده ولی به عرصه اجرایی نرسیده و در حد یک پیشنهاد مانده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ستاد صیانت از آثار فرهنگی هنری با همکاری نیروی انتظامی استان با نظارت بر اسامی تابلوهای اماکن و معابر مانع از گسترش و استفاده از اسامی و نمادهای خارجی می شود و تمامی اسامی مورد استفاده در اماکن و معابر باید طبق استاندارد ایرانی باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: رسیدگی به مواردی همچون جزئیات بازی های رایانه ای، اسباب بازی ها، البسه و مرکز فروش محصولات فرهنگی از جمله وظایف این نهاد می باشد.

کریمی اذعان کرد: در تبلیغات شهری نیز با توجه به نظارت های صورت گرفته و شناسایی برخی مکان ها که از نماد و اسامی غیر ایرانی استفاده می کردند خواستار تعویض این اسامی و نمادها شده ایم که درصورت تخلف دوباره این مکان ها برخورد قانونی با آنها خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اجرای چنین طرح هایی در استان ما به دلیل قاچاق هایی که از مرزها انجام می شود با مشکلات زیادی مواجه است.

کریمی تصریح کرد: برای جایگیزینی محصولات داخلی به جای محصولات خارجی قبل از تهیه و توزیع محصولات داخلی باید تبلیغات لازم در این راستا انجام شود تا تاثیر گزاری کامل را برای ترغیب استفاده از محصولات داخلی با نماد اسلامی ایرانی را در خریداران ایجاد کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیشتر محصولات وارداتی با نمادهای خارجی در برخی از موارد برای تخریب فرهنگ و سود بیشتر وارد کشور می شود افزود: تولید محصولات داخلی با قیمتی ارزان تر و کیفیتی بهتر می تواند از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کندش.

برچسب ها: نماد ، فرهنگ ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.