نخستین کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی همزمان با دومین سمپوزیوم تغذیه بالینی آسیا در بیمارستان رضوی مشهد امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،رئیس انجمن تغذیه بالینی آسیا به عنوان مهمان ویژه روز پایانی این کنگره در مراسم اختتامیه گفت: تلاش های صورت گرفته تاکنون خوب بوده است اما بایدگام های بعدی نیز برداریم.

پروفسور سورینت سیلتارم افزود: نتایج این کنگره رو به جلو است و تاکنون 15 کنگره تغذیه بالینی در کشورهای مختلف عضو برگزار شد و در آینده‌ای نزدیک ، درصدد برگزاری شانزدهمین کنگره در ژاپن هستیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های تغذیه‌ای بیمار در بیمارستان‌ها نیاز به برنامه‌های خاصی دارد ،گفت: معمولا تغذیه بیماران در بیمارستان‌ها از طرق مختلف بینی ، دهان ، سیستم خونی و وریدی صورت می‌گیرد و در ارتباط با تغذیه بیماران نه تنها پزشکان بلکه داروسازان ، پرستاران ، متخصصان تغذیه نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

نخستین کنگره بین المللی تغذیه بالینی همزمان با دومین سمپوزیوم تغذیه بالینی آسیا با حضور 500 نفر از متخصصان و پزشکان مطرح داخلی و خارجی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شدکه
عرضه آخرین دستاوردهای علمی - پژوهشی تغذیه ، چاقی و سوء تغذیه و تبادل نظر بین متخصصان تغذیه داخلی و خارجی از اهداف این کنگره بود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کنگره ، تغذیه ، بالینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.