پنل های خورشیدی در 11 روستای فاقد شبکه برق رسانی ، مساجد و برخی مدارس استان خراسان جنوبی نصب شده است.

نصب پنل خورشیدی در 11 روستای فاقد شبکه برق رسانی خراسان جنوبی

پنل های خورشیدی در 11 روستای فاقد شبکه برق رسانی ، مساجد و برخی مدارس استان خراسان جنوبی نصب شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون هزار و 200 پنل خورشیدی با هدف استفاده از انرژی های تجدید پذیر در استان نصب شده ، گفت: این پنل ها در 11 روستای فاقد شبکه برق رسانی ، مساجد و برخی مدارس استان نصب شده است.

ضامن با اشاره به تسهیلات امسال وزارت نیرو برای گسترش استفاده از پنل های خورشیدی در کشور افزود : با تصویب این تسهیلات ، استقبال مردم در بخشهای خانگی ، دولتی و تجاری برای نصب پنل های خورشیدی افزایش یافته است و همه مشترکان برق اعم از خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی می‌توانند از سلولهای خورشیدی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح ، وزارت نیرو به ازای هر کیلو وات سیستم خورشیدی ، 50 درصد هزینه را به صورت تسهیلات بلاعوض تا سقف 4 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت می کند .

ضامن اظهار کرد: مازاد هزینه اجرای طرح، تا سقف قیمت تمام شده توسط مشترک پرداخت می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ظرفیت اختصاص یافته در بخش پنل های خورشیدی به خراسان جنوبی امسال محدود است خاطرنشان کرد: اولوبت با مشترکانی است که تا 20 شهریور امسال برای اجرای این طرح اقدام کنند .

ظرفیت تخصیص یافته پارسال به خراسان جنوبی در نصب پنل های خورشیدی 211 کیلو واتبود که از این میزان 53 کیلو وات برای ادارت برق و 158 کیلو وات برای مساجد و مدارس اختصاص یافت که هزینه نصب برای مدارس و مساجد رایگان بود .

تاکنون در 54 مدرسه و مسجد خراسان جنوبی سیستم انرژی خورشیدی نصب شده است.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.