در استخر های دو منظوره کشاورزی به ازاي هر يك تن ماهي كه توليد مي شود 300 كيلو گرم در مصرف كودهاي شيميايي كشاورزي صرفه جويي ميشود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان  بابیان این مطلب گفت :در حال حاضر در استان از انواع استخرها برای پرورش ماهی استفاده می شود

بورانی با اشاره به مزایای آبزی پروری در کنار کار کشاورزی افزود: از جمله مزایای پرورش ماهی در استخر های دو منظوره کشاورزی می توان به غنی سازی آب خروجی از استخر در جهت رفع نیازهای زیستی گیاهان اشاره کرد که نتیجه این اقدام افزایش محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد :به ازاي هر يك تن ماهي كه توليد مي شود 300 كيلو گرم در مصرف كودهاي شيميايي كشاورزي صرفه جويي ميشود.

این مسئول ادامه داد: ان قسمت از مزارع كه از پساب مزارع پرورش ماهي در آن استفاده مي شود كيفيت و كميت محصولات توليدي ارتقا پيدا مي كند.

وی با اشاره به مزایای پرورش ماهی در مزارع مدار بسته نیز افزود: مزارع بسته مزارعي هستند كه با حداقل اب و حداقل زمين مي توان در طول سال توليد ابزيان را انجام داد بطوریکه كه با حداقل اب يعني يك ليتر در ثانيه اب تازه ورودي در فضاي 700 متر جمع می شود كه مي توان در طول سال توليد يكنواختي انجام داد.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه يك شهرك مخصوص پرورش ماهی در زنجان پايه ريزي شده خاطر نشان کرد :20 واحد این شهرک به روش مداربسته اختصاص داده شده است.


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.