نویسنده سیاهپوست آمریکایی با اشاره برخود خشونت‌بار پلیس با معترضان به قتل نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس گفت نیروهای پلیس بیشتر شبیه به سربازان آمریکایی در میدان‌های جنگ افغانستان و عراق هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، نویسنده سیاهپوست آمریکایی در گفتگو با این شبکه تلویزیون گفت: نیروهای پلیس آمریکایی دیگر شبیه پلیس نیستند، بلکه بیشتر شبیه به سربازان آمریکایی در میدان‌های جنگ افغانستان و عراق هستند. 

 "اِرل اوفاری هاچینسون"، مفسر سیاسی و نویسنده آمریکایی، که به طور گسترده درباره مسائل نژادی و سیاسی در آمریکا کتب و مقالاتی منتشر کرده است، در گفتگوی اختصاصی با مجری این شبکه در رابطه با برخورد بسیار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با تظاهرکنندگان که به کشته شدن نوجوان سیاهپوست غیرمسلح توسط پلیس سفیدپوست آمریکایی در شهر فرگوسن در ایالت میسوری معترضند گفت: تجهیزات، یونیفورم و ظاهر افسران پلیس آمریکا دیگر شبیه نیروهای معمولی پلیس نیست، بلکه شبیه به سربازان رزمی ارتش آمریکا در عراق یا افغانستان است. حالت اداره پلیس آمریکا، اخیراً شبیه به حالتی نظامی شده است. 

برخورد خشن و نظامی پلیس با راهپیمایان در آنجا (فرگوسن) به خودی خود باعث افزایش عصبانیت و شعله‌ورتر شدن آتش خشم مردم از پلیس می‌شود. بسیاری از جوانان آفریقایی‌تبارِ آمریکایی (سیاهپوستان) بارها از همین موضوع شکایت کرده‌اند. آنان درباره تبعیض نژادی، پیش داوری‌های پلیس علیه سیاهپوستان صرفاً به خاطر رنگین‌پوست بودن، اذیت و آزار پلیس و بی‌علت هدف قرار گرفتن توسط نیروهای پلیس، صحبت می‌کنند. 

اکنون مزید بر این مشکلات (برای سیاهپوستان آمریکایی) این شده است که اداره‌های پلیس در سراسر کشور، به شدت نظامی شده‌اند. حتی در شهر کوچکی مانند فرگوسن، که به هیچ وجه مانند شهرهای بزرگ لس‌آنجلس یا نیویورک نیست، باز هم شاهد حضور گسترده و نظامی نیروهای پلیس هستیم. برخورد خشن پلیس با مردم فرگوسن، باعث ریختن نفتِ بیشتر روی آتش خشم مردم شده است. این‌چنین حضور پرشمار و نظامی پلیس (در فرگوسن)، به مراتب شدیدتر از میزان مورد نیاز برای مهار تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی در شهری کوچک است. 


وی  افزود: از حدود 20 سال پیش به این طرف، وزارت دفاع آمریکا، تجهیزات نظامی و تسلیحات نیمه‌سنگین را در اختیار اداره‌های پلیس در سراسر آمریکا قرار داده است. در حقیقت، وزارت دفاع آمریکا، به جای فروش این تجهیزات و تسلیحات به اداره‌های پلیس، اصولاً تمامی این امکانات را به صورت رایگان در اختیار این همه نیروی پلیس در سرتاسر آمریکا قرار داده، که نشان می‌دهد قطعاً بودجه هنگفتی در وزارت دفاع برای این کار تخصیص یافته است. 

وی در خاتمه افزود: به عنوان مثال، نیروهای پلیس آمریکا اکنون سلاح‌های تهاجمی نیمه‌خودکار، تجهیزات مین‌یاب، موشک‌های ضد نفربر، خودروهای زره پوش، جلیقه‌های ضدگلوله و امثال آن) در اختیار دارند. در حال حاضر، اتحادی میان وزارت دفاع آمریکا، تشکیلات تولیدکننده تسلیحات این کشور و اداره‌های پلیس محلی آمریکا ایجاد شده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار