با هدف ترویج و احیای هنر صنعت فرش دستباف کشور، مجموعه "پردیس پارسی" از روز چهارشنبه 29 مرداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما،هنر صنعت فرش ایران در برهه ای پس از نفت، دومین صنعت ارزآور کشور بود اما با گذشت زمان و جایگزینی فرش های ماشینی، توجه به هنر صنعت فرش دستباف کم رنگ شده است.

 مجموعه برنامه "پردیس پارسی" با هدف ترویج و احیای هنر صنعت تولید فرش دستباف، چهارشنبه بعد از خبر ساعت 19 از شبکه یک سیما پخش می شود.

این مجموعه شامل 50 قسمت 40 دقیقه ای است که قرار است بصورت هفتگی به روی آنتن شبکه یک برود. نیمی از مجموعه پردیس پارسی شامل تصاویر مستندی از شهرستانها، بافندگان ، رنگرزهای سنتی و بازارهای فرش دستباف کشور است و بخش دیگر برنامه با حضور مدیران و کارشناسان هنر صنعت فرش دستباف و با اجرای امیرحسین مدرس در استودیو خواهد بود.

مجموعه پردیس پارسی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است و سیدعلی طباطبایی تهیه کننده، حبیب نریمانی کارگردان، احمدعلی جهانگیرپور مجری طرح و احمد یاراحمدی مدیرتولید این مجموعه هستند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شبکه ، سیما ، مجموعه ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ahad
۰۰:۳۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید خدمت همه شما عزیزان
من یک دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه شدید به حرفه فرش بافی دارم و تقریبا از 8 سالگی شروع به فرش بافی کردم و تقریبا تمام فوت فن فرش بافی را بلدم و الان 22 سالمه و تا الان یک فرش 12 متری یک فرش 6 متری ویک فرش 3 متری را بافته ام و در حال حاضر نیز یک تابلو فرش مینیاتوری را شروع به بافتن کردم و اینجانب به عنوان عضو کوچکی از فرشبافان می خواستم حمایت های که دولت برای این حرفه در نظر گرفته از قبیل بیمه قالیبافی استفاده کنم در ضمن تمام مدارکی که برای بیمه شدن نیز مورد نیاز است از قبیل مهارت فنی و کارت عضویت در اتحادیه و ... را نیز از سوی سازمان مربوطه دریافت نمودام ولی هم اکنون به علت مخالفت شدید ریس اتحادیه شهرستان بهارستان در استان تهران اینجانب نمی توانم از مزایا آن برخوردار باشم و هم اکنون نزدیک یک سال و نیم است که پیگیر بیمه شدن هستم که ریس اتحادیه می گوید چون شما دانشجو هستید نمی توانید از این مزایا برخودار باشید خواهشمند است کارشناسان در این مورد نیز صحبت کنند که آیا دانشجوی که در حال فرش بافی است آیا حق بیمه شدن ندارد؟
آخرین اخبار