بر اساس آخرین رتبه بندی وبومتریک؛

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ردیف دانشگاههای بر‌تر کشور قرار گرفت

بر اساس آخرین رتبه بندی پایگاه بین المللی وبومتریک، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ردیف ۵ دانشگاه بر‌تر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: ‌ این دانشگاه با کسب یک هزار و ۱۵۱ جهانی پس از دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شیراز، اصفهان و شهید بهشتی جایگاه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است. 

محسن تفقدی خاطر نشان کرد: در این رتبه بندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی جهان بر اساس شاخص‌های سنجه وب دامنه‌های اینترنتی مؤسسات، ‌تعهد مؤسسات به انتشارات وب محور و ابتکارهای آن‌ها برای دسترسی آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: این ارزیابی توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی «CSIC» یکی از بزرگ‌ترین سازمانهای عمومی پژوهشی اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی وابسته به شورای پژوهش ملی اسپانیا (CINDOC) صورت می‌گیرد. 

این گروه یک واحد پژوهشی است که به عنوان ناظر فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی بر روی وب عمل می‌کند و هر سال در ماه ژانویه و ژوئیه این سایت به رتبه بندی مراکز پژوهش و دانشگاهی در سراسر جهان اقدام می‌کند که رتبه‌بندی کنونی دومین ویرایش منتشر شده در وبومتریک است. 

این ارزیابی از سال ۲۰۰۴ آغاز شده و مبتنی بر شاخص‌های ترکیبی چون دسترس‌پذیری و محتوای منتشرشده بر روی وب است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار