به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، وجدی گفت: در سفر دوم هیات دولت نهم به استان کردستان در 24 فروردین سال 88 و براساس مصوبه این سفر، احداث راه آهن شمال غرب به جنوب غرب از مسیر کردستان و اتصال خط آهن زنجان - تبریز به خط سنندج - همدان از طریق بیجار با برآورد اولیه سرمایه گذاری به مبلغ هشت هزار و 740 میلیارد ریال به تصویب رسید و بعد از آن مطالعه شد.مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ارتباط با احداث این پروژه با اشاره به اینکه راه آهن همدان - سنندج به منظور اتصال شبکه راه آهن به بخشی از مناطق غربی کشور طراحی شده است، افزود: این راه آهن یک خطه و به طول 150 کیلومتر جهت محرومیت زدایی منطقه و تحول و افزایش رونق اقتصادی استان اثر زیادی خواهد داشت.وی در زمینه دلایل انتخاب محل اجرای طرح نیز گفت: با توجه به اینکه توسعه شبکه ریلی مورد خواست دولت و همچنین مورد درخواست اهالی مناطق حوزه نفوذ این طرح است، اتصال جنوب و شمال کشور در بخش غربی کشور از طریق سیستم ریلی و همچنین برنامه های وزارت راه مبنی بر احداث سالانه هزار و 600 کیلومتر راه آهن که بهترین تصویر و تجسم آن اتصال شمال - جنوب است از جمله اهداف این طرح است.وجدی همچنین اعتبار مصوب سال 93 این پروژه را نیز دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای سال 94 نیز پیش بینی اعتبار چهار هزار و 441 میلیارد ریالی کرده ایم.استان کردستان اکنون فاقد شبکه حق و نقل ریلی است و با افتتاح دو پروژه شبکه ریلی کشور در استان کردستان این استان نیز از این شبکه حمل و نقل ریلی بهره مند خواهد شد.
انتهای پیام/