با تلاش مأموران حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، یک بهله عقاب، یک قطعه دلیجه، و دو قطعه بزمجه پس از درمان، به دامان طبیعت بازگشتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: این گونه های جانوری که توسط مردم به محیط بانان تحویل داده شدند پس از دو ماه درمان با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد در طبیعت رها سازی شدند.


شهرام احمدی افزود: پرندگان حیات وحش، بر اثر برخورد به سیم های برق، تصادف با خود روها، شکار توسط پرندگان دیگر آسیب می بینند.


وی گفت: افزایش تجهیزات، آموزش پرسنل اجرایی و مردم، ارتقای فرهنگ زیست محیطی در استان، و استفاده از مشارکت آحاد مردم و جوامع محلی در مسائل زیست محیطی، نقش موثری در حفظ تنوع زیستی استان دارند.


احمدی، خشکسالی های متوالی و پائین آمدن سطح آب های زیر زمینی در چهارمحال و بختیاری، ایجاد کانون های گرد و غبار و ریزگردها، زوال گونه های جنگلی و مرتعی، دفع غیر اصولی پسماند، نداشتن تصفیه خانه صنعتی در شهرک های صنعتی و ورود پسماند غیر مجاز به منابع آب و خاک را از معضلات زیست محیطی در استان چهارمحال و بختیاری برشمرد.


انتهاي پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.