ششمین همایش راهبردی نواب رئیس بانوان هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی سراسرکشور، صبح امروز با پیام «طاهره طاهریان» مشاور معاون ریاست جمهوری در مجتمع کوهستانی رودبارک آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در شرح این پیام آمده است:
  با عرض سلام و آرزوی موفقیت برای زنان توانمند و تلاشگر در عرصه ورزش کوهنوردی که در جای‌جای ایران حضوری فعال و پرافتخار دارند. زنان سخت‌کوش و باانگیزه که عظمت حضور خود را در قالب انسان‌های عاشق طبیعت، دوستداران کوه و حافظان زمین همیشه سبز ایران متجلی می‌سازند.

 در ابتدا جا دارد که اشاره‌ای داشته باشم به حضور پرافتخار اولین زن مسلمان ایرانی در سال‌های گذشته بر فراز قله اورست که مؤید تلاش و سخت‌کوشی، وفاق ملی، تعمیق باورهای دینی و افتخارآفرینی زن مسلمان در عرصه‌های ورزشی دنیاست که با اثبات جمله «ما می‌توانیم» توانستند بر قله‌های افتخار دست یابند.

بدون تردید پی‌ریزی یک جامعه سالم و با نشاط در گرو سلامت روحی و جسمی اعضای آن جامعه می‌باشد. در همین راستا امر سلامت زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه جهت ایفای نقش مادری و تربیت نسل و انجام وظایف اجتماعی و شغلی متعدد یک نیاز اصلی و اساسی است. آنگونه که متخصصان حوزه تعلیم و تربیت می‌گویند «ورزش باید جزئی از برنامه تربیت عمومی زنان باشد.»
 
کشور ایران با داشتن طبیعت در دسترس از استعدادهای ویژه‌ای برای ورزش کوهنوردی برخوردار است و کوهنوردی به عنوان یک ورزش و تفریح گروهی می‌تواند اوقات فراغت خانواده‌ها را پرکند. هوای پاک، تحرک، بهره‌مندی از مواهب طبیعی، سکوت و فضای دلنشین کوه و طبیعت به انسان فرصتی برای آرامش و تفکر می‌دهد. تقویت و استحکام روابط اجتماعی با افراد جامعه، شادابی تن و روان، جمع‌گرایی، تعاون، ایجاد صمیمیت در شرایط سخت، صبر و مقاومت، اتکاء به نفس در حوزه کوهنوردی محقق می‌گردد.

 تلاش‌های مجدانه و حضور و حرکت شما بانوان عزیز و تلاشگر کوهنورد موجبات تشویق و ترغیب دختران و زنان را به امر ورزش کوهنوردی فراهم آورده است. بدون شک این قابلیت و شایستگی زنان عزیز جامعه ورزشی می‌تواند دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها، وسایل ارتباط جمعی، صدا و سیما و تصمیم‌گیرندگان حوزه ورزش کشور را ترغیب به توسعه این ورزش لذت‌بخش در سطح جامعه نماید.
 
در خاتمه از ریاست محترم فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، جناب زارعی و نایب‌رئیس محترم بانوان، گرجی و برگزارکنندگان محترم تشکر و قدردانی می‌نمایم و اميدواريم بتوانیم با مساعدت معاونت محترم ریاست جمهور در امور زنان و خانواده شرایط مناسب‌تری را برای توسعه کمی و کیفی ورزش‌های همگانی و کوهنوردی و کیفیت‌بخشی به اوقات فراغت دختران و زنان جامعه فراهم نماییم.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار