امسال برای مبارزه با این آفت 19 ایستگاه ردیابی مگس زیتون در نقاط مختلف جهت مشخص کردن وضعیت آفت و اعلام زمان مبارزه به باغداران و 19 کارشناس بخش خصوصی جهت ارایه مشاوره فنی و تخصصی چهره به چهره به باغداران در روستاهای مختلف بکارگیری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛زیتون به عنوان یکی از باارزشترین میوه های خوراکی و روغنی جهان شناخته می شود و شهرستان طارم، سرآمد تولیداین محصول در ایران محسوب می شود.

زنگنه افزود: مگس زیتون یکی از آفات کلیدی این محصول است که در رده بندی سازمان حفظ نباتات کشور جز آفات همگانی محسوب می شود و برابر قانون وظیفه کنترل این آفت بر عهده بهره برداران با مشارکت دولت است.

وی یادآورشد: برگزاری 80 کلاس آموزشی- ترویجی در روستاهای مختلف این شهرستان جهت افزایش سطح آگاهی بهره برداران، نصب یک هزار و 500 برگ پوستر مگس زیتون و توزیع دو هزار و 500 برگ نشریه آموزشی- ترویجی مگس زیتون بین این افراد، نصب 10 بنر اطلاع رسانی در نقاط مختلف شهرستان طارم از جمله اقدامات انجام شده برای مبارزه با آفت زیتون است.

زنگنه توزیع 150 هزار برگ کارت زرد بین باغداران به صورت یارانه دار، هفت هزار لیتر پروتئین هیدرولیزات در بین شرکت های خدمات توسعه کشاورزی به صورت یارانه دار، 50هزار عدد تله اولیپ جهت به دام اندازی انبوه این آفت در بین این شرکت ها و تامین اعتبار لازم جهت ادامه عملیات کنترل آفت در صورت نیاز را از دیگر اقدامات مبارزه با آفت مگس زیتون در شهرستان طارم خواند.

وی از باغداران این شهرستان خواست، برای تامین نهاده های یارانه دار به شرکت های خدمات توسعه کشاورزی این شهرستان مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر فنی و تخصصی در خصوص مگس زیتون به مراکز و واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم مراجعه کنند.


انتهای پیام/ش/ن



برچسب ها: مبارزه ، مگس ، زیتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.