آمریکا در 10 سال گذشته نزدیک به 30 میلیارد دلار کمکهای نظامی در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه اقتصادی "مارکر" چاپ فلسطین اشغالی در گزارشی با افشای این خبر افزود آمریکا طی 10 سال گذشته بیست و هشت میلیارد و نهصد میلیون دلار به اسرائیل کمکهای نظامی کرده و مجموع کمکهای امنیتی واشنگتن به تل آویو نیز از سال 1962 میلادی تاکنون بیش از 100 میلیارد دلار بوده است.

این روزنامه نوشت: اسرائیل در صدر فهرست دریافت کنندگان کمکهای نظامی و غیر نظامی و تأمین مالی طرحهای توسعه نظامی از آمریکا قرار دارد که طرح سامانه ضد موشکی گنبد آهنین از جمله آنهاست. طرح توسعه گنبد آهنین ،‌ موشکهای حیتس ، سامانه موشکی رهگیری موشکهای دوربرد یک میلیارد و سیصد میلیون دلار هزینه داشته است.

مارکر نوشت کمکهای نظامی امنیتی اسرائیل ، 16 درصد از بودجه نظامی و امنیتی اآمریکا را تشکیل می دهد.

بر اساس توافقنامه های مشترک بین اسرائیل و آمریکا ، تل آویو باید هفتادو سه و نیم درصد از این کمکها را برای خرید تجهیزات و اسلحه از آمریکا اختصاص دهد و بقیه کمکها نیز در صنایع نظامی و امنیتی داخل اسرائیل هزینه شود. 

روزنامه مارکر در گزارش خود فاش کرد آمریکا در اسرائیل انبارهای تسلیحاتی برای موارد اضطراری دارد که ارزش تسلیحات و تجهیزات داخل این انبارها حدود یک میلیارد د لار است و موشک و گلوله و خودروهای زرهی از جمله ا ین تسلیحات است. 

این روزنامه نوشت اسرائیل و آمریکا مذاکرات درباره کمکهایی را که واشنگتن به اسرائیل از سال 2019 تا 2028 میلادی خواهد داد آغاز کرده‌اند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
بسیاری از مردم امریکا زیر خط فقر زندگی می کنند ، آن وقت سران این رژیم 30 میلیارد دلار در سرزمین های اشغالی به هدر می دهند .
آخرین اخبار