گردهمایی روز جهانی مسجد در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

همزمان با 30 مرداد و 21 آگوست، سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها و روز جهانی مسجد، اولین گردهمایی اعضای کارگروه ها، شورای سیاستگذاری و ستادهای هماهنگی امور مساجد استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در این آیین، با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، گفت: تمامی گروه های فعال در مسجد باید با همفکری، همدلی، همکاری و هماهنگی در جهت آبادانی مسجد به عنوان ذخیره آخرت کوشا بوده و آگاه باشند که خداوند بی حساب این کار آنان پاداش می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: هدف اصلی از آبادانی مساجد این است که در آن، دل ها و جان ها توحیدی و افکار جوانان از هر گونه آلودگی پاک شود.

وی، با اشاره به آغاز فعالیت کارگروه تخصصی عمرانی بازسازی و بهسازی مساجد استان چهارمحال و بختیاری با کمک رهبر معظم انقلاب (دام ظله) تصریح کرد: مسئولین باید فضای مسجد را برای جوانان طوری مهیا کنند که جوان در مسجد احساس هویت و شخصیت و برای ورود به مسجد لحظه شماری کند.

قاسم سلیمانی؛ استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این گردهمایی با اشاره به اینکه پس از انقلاب با برنامه ریزی های صحیح، دقیق و هوشمندانه، مساجد کشور از خمودگی خارج و به پایگاه های فعال ولایت مداران و پیروان خط امام و رهبری تبدیل شده اند، بر تلاش و حمایت لازم برای کمک به گسترش و بهبود فعالیت های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تأکید کرد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: پس از حدود 14 ماه فعالیت این مرکز در استان، 4 کارگروه و 9 شورای سیاست گذاری در امور مساجد استان چهارمحال و بختیاری فعال شده است.

حجت الاسلام علیرضا ملک محمدی، به تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز، در هفته جهانی مساجد هم اشاره و تصریح کرد: هم اکنون 110 روستای فاقد مسجد در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که با تشکیل این مجمع ساخت مسجد در این روستاها در اولویت قرار می گیرد.

30 مرداد و 21 آگوست، سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها، به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.