والدین باید مراقب رفتار و گفتار خود باشند تا احساس حقارت در فرزندانشان به عقده حقارت تبدیل نشود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ؛ برخی از افراد مایلند که دیگران را تحقیر کرده و برای رسیده به اهداف خود از هر گونه روش تحقیر و تخریب دیگران کوتاهی نمی‌کنند آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا برخی افراد به این کار مبادرت می‌ورزند؟
 
براین اساس امیر خجسته کاشانی روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:طبق نظریه روانشناسان فرد نگر اعتقاد براین است که تمامی افراد در بدو تولید از احساس حقارت برخوردار هستند که می‌تواند شدت و نوع آن بسته به توانایی فرد متفاوت باشد.
 
وی افزود: به طور مثال  فردی که از ناتوانی بدنی رنج می برد سعی بر جبران این ناتوانی‌ها با انجام اعمال دیگر نظیر درس خواندن، مطالعه و این قبیل رفتارها می کند حال اگر والدین و اطرافیان با فشار بیش از حد به ضعف‌های فرد اشاره کنند این احساس حقارت و عقده حقارت  تبدیل می شود.
 
خجسته کاشانی متذکر شد: یکی از ویژگی‌های شخصیتهای دارای عقده حقارت این است که فرد به دلیل ضعف خود دیگران را تحقیر و تخریب می‌نماید و با این کار به طور ناهوشیار ضعفهای درونی خود را جبران می نمایند.
 
گفتنی است، والدین باید مراقب رفتار و گفتار خود در تربیت فرزندان باشند تا احساس حقارت فرزندانشان به عقده حقارت تبدیل نشود./گزارش از ایده مفرح
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: عقده ، حقارت ، فرزند ، مراقب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار