نمایشگاه‌های اسناد طب و طبابت به مناسبت روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک، به صورت همزمان در دو مکان توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛محمدرضا ملک‌ثابت مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد اظهار کرد: این سازمان به مناسبت روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک، نمایشگاه‌هایی از اسناد  با موضوع طب و طبابت را به صورت همزمان در دو مکان برپا کرده است.

وی افزود: انتصاب شیخ غلامرضا مجاهد به سمت مدیر و آموزگار در یزد و درخواست صدور اجازه طبابت، گزارش رئیس صحیفه یزد راجع به طبابت یکی از پزشکان داوطلب در امتحان  طب جدید و استشهاد تایید درجه طبابت چند تن از پزشکان از طرف‌ تجار و علمای یزد از جمله اسنادی است که در این نمایشگاه‌ها به معرض نمایش گذاشته شده است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد ادامه داد: درخواست اجازه‌نامه طبابت از سوی میرزا فتح الله تمدن یزدی، موافقت سازمان بهداشت جهانی با اعزام 5 پروفسور به ایران برای تدریس در دانشکده پزشکی و درخواست اطلاعات در این زمینه، تقاضای سیدمحمد معتمدالحکمای یزدی برای تأیید درجة طبابت و تأیید وی به قلم رئیس طب قانونی عدلیه در هامش‌نامه هم از  دیگر نمونه‌های اسناد موجود در این نمایشگاه‌ها می‌باشد.

ملک‌ثبات گفت: این نمایشگاه‌ها از تاریخ  1 تا 7 شهریور، همه روزه از ساعت 8 الی20 در محل تالار بزرگ خانه لاری‌ها واقع در خیابان امام خمینی(ره)، محله فهادان و کتابخانه وزیری یزد واقع در خیابان امام خمینی(ره)، جنب مسجد جامع کبیر یزد پذیرای همشهریان است.


انتهای پیام/
برچسب ها: روز پزشک ، طب ، اسناد ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.