هنرمند ملبورنی" کاترین تی پینگ" از به هم دوختن پیکسل‌ها، تصاویر دیجیتالی دست ساز خلق می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از هافینگتون پست: امروزه تصاویر دیجیتالی را در اکثر مکان‌های شهر می توان یافت.



 تعدادی از هنرمندان با سیل عرصه دیجیتال در حرکتند  و از تمام جزئیات آن آگاهی دارند و عده ای دیگر بر خلاف پیشرفت های تکنولوژی با هنر دستی و طبیعی کار می کنند و اما " کاترین تی پینگ" هنرمند ملبورنی، این دو عرصه را به خوبی با هم پیوند داده است.
 
وی پرتره‌های بافته‌شده جذابی خلق می‌کند که خود به آنها لقب "فیلتر" داده است و به این طریق  مرز بین هنر دیجیتال و دستی را محو و نابود می سازد.
 
به گفته این هنرمند، آثار وی میان هنر پر زحمت دوزندگی و پیچیدگی‌های خلق یک تصویر دیجیتالی توازن برقرار می کند.
 
"تی پینگ" در هنر خود صورت انسان را به گونه ای از هم جدا شده و مبهم به تصویر می‌کشد، پرتره های او طی یک فرایند وقت گیر و دشوار با دوختن روی تصاویر دیجیتالی فوری تهیه می‌شوند، البته شباهت‌هایی بین پیکسل‌های تصویر و این کوک‌های ظریف دستی است چرا که هر دو قسمت‌های کوچک و متراکم از یک کل هستند که در مقیاس بزرگ تر، تصور کاملی را ایجاد می کند.
 
تی‌پینگ برای هافینگتون پست نوشت:‌من زمان زیادی را به مطالعه مدرنیسم و اینکه چطور تکنولوژی‌های نوین، جامعه را به لحاظ فرهنگی تغییر داده‌اند، پرداخته‌ام، در عصری که ما زندگی می کنیم یعنی در دهه دوم این هزاره جدید، به کارایی تکنولوژی  دیجیتال اعتماد کامل داریم با این وجود هنوز خواست بسیاری از مردم جامعه دیده شدن هنر دستی در شاهکارهای هنری است.
 
شاید اکنون زمان آن رسیده که با ترکیب هنر دست و دیجیتال به این نیاز جامعه پاسخ داده شود.
 
من این پل میان هنر دستی و دیجیتال را در تصاویر خود می بینم تصاویر تی‌پینگ با توجه به نحوه دید و موقعیت قرار گیری بیننده گاه به صورت صفحات ثابت و سرد و گاه مثل گلدوزی‌های سنتی نظر بیننده را به خود جلب می کند. 

هر چه بیشتر به این صورت‌ها خیره شوید، تمایز ما بین پیکسل و هنر دوخت کم رنگ و کم‌رنگتر خواهد شد.
 
شکستگی‌های روی این تصاویر،‌همانند حلقه‌های تنه بریده درختان و یا ریز موج های آب به نظر می رسند.
 
تی پینگ توضیح می‌دهد، اثری که بر روی هر عکس ایجاد می‌کند از یکی از فیلترهای فوتوشاپ گرفته شده و به همین دلیل است که او به این تصاویر لقب" فیلتر" داده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: سبک ، دیجیتال ، هنر ، سنتی ، دوزندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار