مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از برپا شدن بیمارستان صحرایی در شهر زلزله زده آبدانان از توابع این استان خبر داد.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمد سلیمانی با اعلام این خبر گفت: با توجه به وقوع پس لرزه های پیاپی، این بیمارستان به همت امدادگران این جمعیت امروز در حاشیه بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان دایر شد.
وی ادامه داد: پس از راه اندازی این بیمارستان به همت دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گروه های درمانی و پزشکی برای خدمات دهی به مصدمان احتمالی زمین لرزه در این مکان مستقر شدند.
سلیمانی همچنین از توزیع 12 هزار چادر گروهی در مناطق زلزله زده آبدانان، مورموری، روستاهای اطراف و شهرستان دهلران خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: کار توزیع چادرها از روز دوشنبه 27 مردادماه در این مناطق آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
سلیمانی ادامه داد: با توجه به وقوع پس لرزه های پرشمار در شهرستان های آبدانان و دهلران و مناطق اطراف آن ها، بیشتر منازل مسکونی خالی از سکنه شده و مردم برای در امان ماندن اکنون در فضاهای باز و خیابان ها سکونت دارند.
وی اظهار کرد: کار توزیع پنج هزار تخته چادر گروهی دیگر نیز از امروز در آبدانان آغاز شده که با احتساب آنها مجموع چادرهای توزیع شده بین مردم مناطق زلزله زده استان ایلام به 17هزار تخته افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام توزیع 56 هزار بطری آب معدنی و 21 هزار قوطی کنسرو را از دیگر اقدام های این دستگاه امداد و نجات برای کمک به زلزله زدگان آبدانانی و دهلرانی عنوان کرد.
سلیمانی گفت: امداد رسانی به زلزله زدگان این مناطق با بسیج همه امکانات و تجهیزات جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد. زمین لرزه 6،1 ریشتری صبح دوشنبه 27 مردادماه در بخش «مورموری» آبدانان با وارد کردن خسارت به 18 هزار واحد مسکونی، تجاری، اداری و تاسیسات زیربنایی این شهرستان و مناطق پیرامون آن باعث مجروح شدن حدود 500 نفر شد.
مورموری با هشت هزار نفر جمعیت در فاصله 55 کیلومتری آبدانان و 210 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.
همچنین زمین لرزه دیگری به بزرگی 5.8 ریشتر شامگاه همان روز، بخش «موسیان» دهلران واقع در 250 کیلومتری جنوب باختری ایلام را لرزاند که به منازل مسکونی، تجاری، اداری و زیرساختی این شهرستان آسیب عمده زد.
تاکنون بیش از 500 پس لرزه در کانون های اصلی زمین لرزه استان ایلام (مورموری و موسیان) ثبت شده است.
شدیدترین این پس لرزه ها عصر چهارشنبه گذشته به بزرگی 5.6 ریشتر در منطقه مورموری روی داد که باعث مجروح شدن 12 نفر دیگر شد.
زمین لرزه های پرقدرت استان ایلام خوشبختانه هیچ کشته و تلفات انسانی به همراه نداشته است.
حجم خسارت نیز بیش از 120 میلیارد تومان برآورد شده است.
 
 
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.