مرکز مطالعات جمعیتی کوهورت در مازندران با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و رئیس واعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مرکز بهداشتی درمانی شماره ۵ ساری افتتاح شد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ معاون تحقیقات وفناوری وزیر بهداشت در این مراسم انجام مطالعات علمی را مهم‌ترین عامل پیشرفت علم پزشکی دانست و گفت: برای کسب پیشرفتهای ملی اجرای کوهورت ملی ضرروی است. 

رضا ملک‌زاده، با بیان اینکه ۸۰ درصد عامل مرگ و می‌ر‌ها در اثر بیماریهای غیرواگیر از جمله بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، سرطان، فشارخون و... صورت می‌گیرد، افزود: با شناخت زیرفاکتورهای خطر، می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری نمود. 

وی، آموزش و توانمندسازی افراد در شناخت و پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت آنان را از دیگر اهداف اجرای طرح مطالعاتی کوهورت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین طرح مطالعاتی کوهورت در گلستان به اجرا درآمد. 

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، ابراز امیدواری کرد طرح مطالعات کوهورت نوجوانان و جوانان نیز در کشور اجرایی شود. 

ملک‌زاده، خواستار حضور جوانان در کنار اعضای هیئت علمی شد و گفت: در سال گذشته میلادی، ۲۴۲ مقاله علمی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مجلات دنیا به چاپ رسید که برخی از آن‌ها مورد استناد قرار گرفت. 

وی، با اشاره به امکانات و تجهیزات علمی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزود: وجود اعضای علمی و پزشکان متخصص وفوق تخصص وفضای دانشگاهی پتانسیل خوبی برای این دانشگاه در زمینه پژوهش فراهم آورده است. 

ملک‌زاده، پژوهش را منجر به ارتقا کیفیت دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات باید افزایش یابد. 

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: ارتقا سلامت جامعه اولویت وزارت بهداشت و دولت است و این طرح توانسته رضایت مردم را جلب نماید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.